Tuesday, June 14, 2011

aKu muLakan jaLan ini haNya mengIkut geraK haTi

kaLau kita pernah tgk org buta...
die jalan x nmpk ape2...
tapi die selalu smpai tempat yg dia tuju..kan?

kadang2 lebih baek buta..
daripada celik, tapi banyak jalan yang salah kita pergi..

aku jadikan benda ni sebagai analogi utk aku..
sekarang aku belum nampak lagi suatu jalan yang aku pilih ni betul ke x..
hanya berserah pada takdir..
tapi aku tetap ada usaha untuk sampai destinasi aku ni..
aku pilih jalan ni..
mengharap ada sinar yang akan bersama sama menolong aku sampai..
pada penghujung jalan..

tapi andai kata aku tersangkut di tgh jalan..
aku berdoa..supaya aku jumpa jalan yg betul..
sebab kadang2 kata hati kita x semua nya betul..
setiap yang kita lalui cuma suatu perjalanan..

moral of d story ..
aku dah buat satu keputusan..
yang aku sendiri belum pasti..
adakah betul apa yang aku buat ni..
walaupun aku rasa ade betulnye..
tapi aku tetap akan bertahan pada jalan ni..
insyaAllah...

disebabkan ini..
maka aku terus berpegang pada suatu perinsip..

selagi kita yakin pada Allah..tanpa sedikit syak akanNya..maka apa yang kita lalui dgn berdoa kepadaNya..akan dikurniakanNya sesuatu yang kita x pernah sangka..kalau aku xdapat apa yg aku hajatkan..maknanya..ada sesuatu yang terbaek yang Allah akan kurniakan pada aku suatu hari nnti..jangan menangis kerana dunia..sebab dunia cuma sementara..berfikir dgn mata hati..moga2 diberkati..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...