Wednesday, June 22, 2011

ya Allah beratnya amanah ni

suatu hari apabila seorang hamba Allah bertanya kepada Rasulullah bila akan tibanya hari kiamat..maka baginda menjawab apabila amanah diberikan kepada orng yangbukan ahlinya

Ramai org hari ni berlumba lumba kejar jawatan dan nama..
tapi diorang x sedar ke ha..amanah ni berat..uishhhh..takut akuh!!

nnti kat akhirat besok kena soal mcam2..
ya Allah layak ke aku mndapat amanah ni..
bimbinglah aku,,sebab aku insan yg sgt lemah..
terlalu byk kemurkaan yg aku lakukan kt muka bumi mu ini ya Allah..

tarbiyaH diri mnjadi lebih baik agar jawatan yg disandang tak mnjadi buah mulut dan fitnah org ramai..insyaAllah...

andai ini yg kau tetapkan utk ku ya Allah..hanYa bantuan mu yang aku harapkan..
biarlah aku dicemuh dan dibenci manusia asalkan aku tidak dimurkai oleh mu ya Allah..
kuatkan aku ya Allah..


Alhamdulillah..kau campakkan aku dalam golongan org yg akan menggerakkan agamamu..
aku terima amanah ni dgn ikhlas hati..Naib Presiden Surau Perindu 2011..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...