Monday, October 17, 2011

Bosan Dgn Kegagalan. Better Surrender.



Dunia semakin maju
Semua org berlumba-lumba kejar kejayaan
siapa yang ingin mundur kan?

*walaupun ada spesis manusia yang buat x endah je
tapi hakikatnya semua org nak kan kejayaan

Ada masa kita akan bertemu dgn kegagalan..xcukup sekali..
kegagalan kali kedua menyusul..xcukup lagi tuh..kegagalan kali ketiga menyusul

wuarghhhhh !!

BOHSAN !!

Maka muncullah situasi seperti ini

Kenapalah aku ni bodoh sgt
Kenapalah nasib aku ni malang sgt
Kenapa mesti aku kenapa x dia
Apa lagi yang x kena ni! bodoh la
Xguna aku buat benda bodoh ni. Gagal jugak
Kenapalah kau uji aku macam ni ya Allah
Ahhhh~buang masa je la. Malas aku nk pk
Kau lah ni.( menunding jari )
Memang suweii ar idup mcm ni

dan mcam2 lagi lah cacian dan makian yang kuar
*aku pun mcm tu selalu

Sungguh Jarang Sekali Kita Dengar
situasi2 yang mcm ni

Alhamdulillah, mungkin ada hikmahnya
InsyaAllah, lain kali cuba lagi, ada masa lagi
Bersyukurlah,mungkin ada yang terbaik 
 Gagal sekali x bermakna gagal selamanya
Xpelah aku redha dengan ketentuan Allah
Aku yakin ade hikmah disebalik sume ni
Mungkin aku perlukan usaha yang lebih
Apalah dosa aku ni ya Allah, ampunkan aku
Xde rezeki lagi lah ni,xpelah ada hikmahnya

Nampak x?
Kita manusia tahu merungut je bila gagal !!
*aku pun sama

Jarang utk kita muhasabah diri kita kan.. Sebenarnya kita kene yakin..setiap yang berlaku pasti dan pasti ada hikmahnya.. Ingatlah wahai teman kita cuma manusia biasa.. sedangkan kederat 4 kerat kita juga milik Allah..jadi janganlah cepat menyalahkan takdir

Kita Hanya Mampu Merancang
Tuhan Menentukan Segalanya

Kalau anda lari dari kegagalan
Sampai bila anda nk nk berjaya kan?

Jadi kesimpulannya
Setiap kejayaan pasti ada halangan dan rintangan
Kegagalan adalah anak tangga utk mencapai kejayaan
Jangan mendaki tangga sekerat jalan
kerana kejayaan masih menunggu kita di puncak

~Semoga Berjaya Dalam Kehidupan~



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...