Monday, October 24, 2011

Road Block Aurat Di Jalan Raya ?


Hye
Assalamualaikum

This is what we call
Islamic Country Revolution

Bayangkanlah kalau setiap kali keluar rumah. Lepas jalan2 siket ada Road Block. Sekatan Aurat Muslim.Owhhhh!!tidak mungkin.Samann..Samannn...Samannnn...bangkai da mula buat keje nk saman org lah tuh...(haishhhh..xpee bayar je duett)....agak2 nyer..berjaya x kita sedarkan rakyat utk tutup aurat dgn cara yang mcm ni? nampak bodoh ke kalau buat mcm ni? ke nampak janggal..HAHA..setakat saman? wehhhh..org Malaysia ni kan kaya2..telan subsidi byk..tu belum masuk Golongan2 yang telan duet rakyat..lagi best..duet byk kan..kalau kena saman, bayar lah.

Okeyhh..semestinya nampak pelik kan..Biasalah hukum agama ni semua nye pelik utk org2 yang pelik..sebenarnya x pelik pun..Aku berangan angan gak nk tengok suatu hari nanti ada undang2 baru negara.Sekatan jalan raya untuk cek aurat muslim. Hebatkan?? Hebat lah tu bagi aku. Sebagai negara CEO aku rasa, bila kita dah mula buat Revolution dalam hal2 mcm ni, semua negara akan terbeliak bijik mata. Tercanak sekejap memikirkan kebijaksanaan pemimpin negara kita. WOOOOW!! Baru lah MALAYSIA BOLEH ! HAHAHA...

Tapi mungkinkah ini terjadi?
HEHEHE....x tahu la aku nk ckp mcm ne. Kau agak2 dalam tempoh 10 ke 20 tahun ni. Akan wujud ke situasi mcm ni ? HAHA ! Aku x berani komen. Tapi aku berani ckp, x mungkin terjadi. Gile kau nk jadi mcm ni? Mcm pelik je bunyinyer. Maybe Logik utk ada pada sesetengah syarikat, institusi, organisasi dan apa2 pertubuhan untuk buat mcm ni. Contohnya HPA, kau tahu x HPA tu ape? ok kalau x tahu..skarang pergi google ! HPA is great ok. Aku salutee HPA..pekrja2 die wajib tutup aurat, kalau kerja kt kilang die, solat pun kene berjemaah..Gempak X? Gempak X? huhuh..Tapi kalau nak buat kat jalan raya. No way laaa dude.. Ape ingat negara kita ni rakyat die boleh terima ke?

Sedangkan HUDUD pun bila nak buat kt negara kita. Debam deBum bunYi kaPaL MenYinga !! ( owh that Carpal Sink) haha~ ni kan nak buat sekatan aurat yang macm ni? wehh kau jangannn..Karang Bunga Ros Mahligai No Satu Negara tu kene Siram Air hari2 sebab kepanasannnnn..Nanti x cantik lah kelopak2 Bunga Ros yang Warna MERAH nii...kan? kan? kan? wuwuwuwu~ so, ingat senang nk suro org tutup aurat? Susahhh..memang Al-Quran ada, tapi berapa ramai je yang baca.Most rakyat Malaysia, x bce Quran, byk bce Komen Facebook ade lerrr...( uissshhh terasaa..pedass pedasss ) huhu..so, kalau da bace pun xnk, mcm ne nak memahami kan..kalau x memahami..mcm ne nk mejiwai..kalau x menjiwaii mcm ne nak mengamalkan...

Masa kita dah suntuk..Negara dah maju...manusia makin sakit..sakit kronik weii..Virus Epidemik semakin menular..sekarang ni kan zaman fitnah..heishhhh..susah kalau kita x berwasapada kan..aku pun..ntahh laaa weiiii...x la baek mana..tapi boleh laa..kadang2 tu baek jugak...huhuu..cuma nak cakap..tepuk dada tanyaaa selera..kalau selera makan kau..aku dah tahu..sureeee besar...tanyaa selera iman...nak ke xnk? nak ke xnk? xperlu ada sekatan pun..Aurat masih boleh ditutup..x payah pakai tudung pun..aurat da boleh tutup...Islam x paksa kau nk pergi beli tudung mahal2 tutup kepala tuh..Islam ni mudah je sayang2 sekalian...Kalau nak pakai kain tuala, kain batik, kain pelekat pun boleh..Janji Tutup Aurat..ni yang sebenarnya..so, jgn lah kata tutup aurat tu susah...

Oups soryy terlancang siket mulut...
soryy akak,abang,adk,teman,saudara,saudari dan dear readers.

Saya ibarat berkata-kata dihadapan cermin, apa yang dikata balik ke muka sendiri
Saya ibarat membaling bola kedinding, apa yang dibaling melantun ke diri sendiri
Saya ibarat menepuk air dalam baldi, air yang ditepuk terpercik ke muka sendiri

Wallahualam :)





2 comments:

MUHAMMAD BIN SIFYAN said...

nanti aku letak sign board tu kat dalam bilik ko...nmpk budak2 ni pakai boxer,ko saman je diorg...

akULah said...

hahaa..tapi budak bilik aku tutup aurat doe...HAHAHA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...