Friday, October 28, 2011

Hari Bermakna Dapat Lesen P Motor.



*ni gambar aku masa kecik2...comel x? comel kan?
HAHAHA
Selamat Pagi Followers Tercinta :)
*erk kalau korg bace ni waktu pagi la k

Cerita dibawa dari Daerah keramaian manusia
seorang anak muda bangkit di pagi hari
menunaikan kewajipan solat dua rakaat
selesai salam di bahu kiri
lantas megalunkan zikir munajat hati
memuji muji nama Illahi
buat penenang hati dan jiwa yang gundah gelana
dek kerana risau memikirkan hal yang lama
mengangkat tangan memohon restu ya Rabbi
kerana hari ini ada satu perjuangan yang belum selesai

( gaya mcm nak pergi perang je kan??)
HAHAHA

Cerita seorang pemuda yang sudah dua kali
menemui kegagalan mendapatkan permit merempit di jalanan

Ape kah??

Cer teka cer teka

Pembaca Yang Dikasihi

*peringatan awal jangan gelakkan aku
( Malu ^ ^)

hahahaha

Jumaat : 28 Okt 2011

Dengan rasminya aku layak membonceng orang di jalanan kota raya mahupun corok2 kampung berpaya atau di landasan berlumba lebuh raya

Alhamdulillah
dapat lesen P ari ni!!
HAHAHA

Malu sehhh daripada bulan 4 ary tuh
asyik tangguh tangguh je
Ulangan Test JPJ Motor

Sebelum ni aku da 2 kali gagal auw
caye x?caya x?
xcaya sudah!!

Memang agak malang
Kali pertama aku fail kat titi

REASON
berjalan atas titi selama 6 saat
(cett mesti lebih 7 saat)

Kali kedua aku fail pun kt titi

REASON
belum sempat naik titi dah terbabas
(wuwuwuwuwu segan je)
hahaha

Ary ni goyang jugak aku beb
terketarr siket laa
maklumlah dah 2 kali spoil kan

tapi bak kata pepatah

"alah bisa tegal biasa"

Cuma yang goyang siket uh
sebab aku org first sekali yang kene test pagi tadi

BANGGA OHHH~
(cehh padahal nak meletop jantong aku)

Kau bayangkan lah jadi org 1st
Dengan tag ulangan kt baju aku
Dengan angin yang sepoi2 bahasa
Langit cerah membiru
Misai panjang JPJ yang berbulu bulu

~uhhhhh~

Bercampur baur perasaan aku la

Semua org pandang ni.
Org first la katakan
X ke berderau darah aku mengalir
hahaha

Tapi berkat doa dan usaha serta pengalaman
akhirnya lulus la jugak

Alhamdulillah :)

Dulu kan, aku tengok org ada lesen P aku rasa mcm senang je nak dapat ..tapi bila dah buat baru la aku paham setiap apa yang kita nampak x semudah yang disangka..setiap apa yang kita inginkan x semudah ABC..pasti ada halangan dan cabarannya

"Sehandal-handal manusia pun,pasti ada kelemahannya"

Moral of the Story

Setiap kejayaan, perlukan usaha yang berterusan
Setiap kegagalan tidak bererti gagal selamanya
Hanya orang yang tabah menempuhi kegagalan
akan beroleh kejayaan di penghujung hari


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...