Sunday, October 16, 2011

Puisi Bakat Semula Jadi Aku


Selamat Datang ke Laman Puisi Naim Fital


Terus terang aku katakan aku sgt suke pada puisi..aku sangat minat bersajak of course ni kelebihan semula jadi yang  ku ada

Xtau la kan dari kecik aku da aktif dgn sajak2 ni dan bila aku bersajak org mesti terpukau x tipuu weiiii ni bukan aku yang cakap..ni hasil tinjauan dan luahan hati org2 yang pernah dgr my puisi

HEHEHHE ( bukan utk mmbangga diri k )

Minat berpuisi dan sajak2 bagai ni mula dari sekolah rendah agy masa darjah 2..Terus terang aku memang aktif dgn pertandingan bercerita..masa tadika lagi aku da dapat  Johan Peringkat Negeri Melaka..lepas tu masuk sekolah rendah bakat ni diasah Sampailah Cikgu Syafariza nampak bakat aku..mase tuh ada Hari PiBG..xtahu la kenapa dalam byk2 org die pilih aku jugak..abes aku kene marah sana sini sbb bace sajak ntah ape2..HAHAHA

Tapi xpe..Hari ni aku nk ucapkan Terima Kasih sgt2 kt cikgu sebab die permulaan kenapa aku jatuh cinta pada puisi lepas tuh aku terus aktif..mcm2 pertandingan aku masuk dan aku belum pernah kalah agy...sampailah aku masuk sekolah menengah bila da lawan dgn seniour2 sure la kalah kan..pengalaman masih x byk xpe kene belajar lebih byk lagi

Dulu2 kawan2 aku smpai bosan..asyik2 muka aku je naik pentas buat show..asal ada event je kt skolah..Muka ni lah jugak yang naik pentas..Muakkkk laaaa diorang kann..HAHAHA

Dari sekolah rendah sampai sekolah menegah..mcm ni lah kehidupan aku..tapi kt universiti ni belum ada peluang nk tonjoljan bakat..xpe la asasi ni masa untuk berehat

Terus terang aku suke pada puisi..banyak puisi yang aku dah nukilkan..tapi aku simpan je sume puisi2 aku..cuma sekarang aku dah x berapa aktif nk tulis2 puisi ni sangat sebab addicted kat Facebook le ni!

Memang aku x nafikan aku banyak belajar daripada puisi ni..bila aku tulis puisi macam2 aku belajar,aku belajar tentang kehidupan,aku rasa lebih sayang pada alam,lebih cinta pada diri sendiri,lebih menghargai kawan2,bersyukur dengan apa yang ada..macam2 perasaan aku rasa ..dan daripada penulisan puisi ni jugaklah..aku lepaskan segala yang bermain kat kotak minda aku

InsyaAllah suatu masa nanti aku nk bukukan semua hasil tangan aku
*ni yang dipesan oleh ayahanda Pengasas API kat aku

Okeyh sepanjang aku ceburkan diri dalam bidang ni Alhamdulillah byk lah jugak kejayaan dan penghargaan yang aku dapat :
  • Johan Mendeklamasi Sajak Karnival Seni Pendidikan Pencegahan Dadah Melaka Tengah 2005
  • Johan Deklamasi Sajak Minggu Bahasa Peringkat Sekolah Rendah dan Menengah
  • Johan Deklamasi Sajak Peringkat Sekolah
  • Ketiga Deklamasi Sajak Karnival Seni Pencegahan Dadah 2008
  • Pendeklamator Terbaik Kem Bahasa Peringkat Negeri Melaka 2005
  • Deklamasi Sajak Sempena Hari Bersama Sasterawan Negara ke-10 di Rumah Pena 2009
  • Deklamasi Sajak Konvensyen Gempur Israel di Putrajaya 2010
  • Pendeklamator Terbaik Kem PLKN Melaka 2011
  • Puisi "Kunci Sebuah Kebenaran" dipilih sebagai salah satu puisi terbaik yang dipilih dan dibukukan oleh Prof. Lim Swee Tin , UPM 2005 *puisi Kunci Sebuah Kebenaran aku tulis masa F1.


Bangga mak ayah aku adik beradik masuk paper



Ni abang gua : Apun




Saat Paling best bile dgr org tepuk tangan.


InsyaAllah selagi hayat dikandung badan..selagi nafas x terhenti di tengah jalan..
selagi pena masih di tangan..selagi itu akan kunukilkan puisi2 indah buat teman2
~Sekian~

2 comments:

hamba-Dia said...

minat puisi,
bak kate Osman Aziz,
hendak mnjadi penulis/puisi..
haruslah byk membaca..
dan petua kedua adalah membaca..
dan petua ketiga adalah MEMBACA..

3 kali diulang..
betapa membaca tu sgt penting..
menulis berdasarkan pglaman itu satu kenangan..
menulis berdasarkan ilmu itu satu ke kelimuan..

Naim said...

hum..setuju2..kene byk membaca...
InsyaAllah,lepas ni kene rajin2 kan membaca kan..
Walaupun ade sedikit erti kemalasan dalam jiwa ni..huhu..

Tanx btw utk nasihat ini.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...