Wednesday, November 16, 2011

It Just A Picture - Atas Kapal Perang


Dah berkurun lamanya aku x naik kapal Muzium Samudera ni
Last sekali masa sekolah rendah.
Dah dekat 10 tahun jugak

HAHAHA

Kebetulan hari tuh bawak member2 luar Melaka datang sini
So, perasaan bila naik masa da dewasa dengan kecik2 berbeza.

Walaupun kapal ni kapal Portugis tapi apa yang aku fikirkan ialah kehebatan pejuang2 bangsa Melayu masa zaman dulu

Bayangkan macam mana nak buat kapal sebesar-besar tidak ni?

Eish..mahu makan berbulan-bulan kan
Tapi kalau kita baca sejarah perang, bangsa Melayu berperang dengan 400 kapal menyerang tentera-tentera Musuh.

WOWWWW.

So, sapa kata bangsa Melayu x hebat?

Sangat2 hebat. 

Masa zaman tu Portugis da maju.
So, x heranlah kalau Portugis mampu cipta kapal dengan lebih canggih

Kalau ada masa datanglah melawat Melaka.
Belajar mencintai sejarah tanah air kita.


Da penah dtg?
Belum lagi?

Ok..datang la kalau berhajat.
aku da bosan dtg sini.

HEHEHE

( ^ _____ ^ )

TANX





6 comments:

Chacha Myra said...

ni konfem ingt sejarah . hahaha

akULah said...

hahha..mne dee..sje je ni..haha :D

Izzah Idz said...

boring?hahaha..
biasalah tu..:P

.: iEyLa :. said...

bole tido dalam kapal ni kan??
penah tgk org updte tido dlm kapal nih..

ANA FARHA said...

akak pun dah lama giler tak jenjalan ke melaka.. klu gi pun tak pernah singgah lagi kat kapal nih.. nanti lah kot.. suatu hari nanti.. ;)

akULah said...

Izzah : ahh lorr..da sy org sini kan..hahah.so boring la siket:)

iEyLa : haha! mane boleh..nnti kene saman..ni muzium just boleh lawat2 saje..

Farhana : hehe..akak naik laa nnti..ish..byk kali lalu xnk naek ea..3 rgt je naik..haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...