Saturday, December 3, 2011

Aku dihentam dimaki dihamun Pemandu Teksi.

Hye
Assalamualaikum



Cerita Bermula......

Akibat Obses dengan bangsa Melayu
Pengguna kenderaan awam dihentam bertalu-talu
kerana dianggap mengkhianati bangsa sendiri
Semalam aku and the geng hang out to Sunway
And we proceed nak amik teksi untuk balik UiTM
dan teksi yang menjadi pilihan hati ialah Teksi Pak Zainal

Masuk2 teksi PakCik tu buka radio

" Ucapan Perhimpunan UMNO by Najib "

Wahhh! Aku dgn kwan2 memang suka politik2 ni.
As a law student, politik ni memang jadi bahan ilmiah kami.
Setiap perbualan kitorang penuh dengan kritikan yang membangun.

So, kitorang pun sedap laa kritik2 pejuang bangsa yang x tunjukkan contoh yang baik untuk rakyat.

Yeee..mulut aku memang lepas kalau cakap pasal politik ni.

" Shahrizat entah apa2 lah dukk tunjuk contoh x baek as a women leader sebab nak gaduh2 dengan pembangkang, tunjuk contoh x baik, selak2 lengan, nak angkat kain laa bagai, lepas tu nak cakap Allah bersama kita "

Lepas tu budak2 ni gelak laaa..

" Dulu gerakan Melayu yang punyer, tapi lepas Cina amik alih, langsung orang Melayu tenggelam,,x tau la nape "

Then aku cakap lagi..

" Kalau kita tengok Pemuda2 sekarang, PAS yang nampak lebih menonjol sebab banyak pemuda2 PAS diberi peluang memimpin, tapi UMNO kita x nampak ape2..semua orang2 lama yang masih gile kuasa...sampai ketua BELIA pun umur 40 tahun..macam mana UMNO nak naik kalau mcm ni "

Kawan2 aku semua sokong.
Diorang ada jugak cakap2 pasal Najib and politik2 sekarang ni.

Masa tu aku x tahu perasaan PakCik tu mcmne.
Aku rasa hati die da mendidih tu.
Tunggu masa nak meletop kot.


Then, sampai laa waktu yang ditunggu-tunggu

" Aku rasa kalau Rosmah tu pakai tudung, mesti lagi ramai orang respect die..ni bini sendiri pun x terdidik, nak didik rakyat, susah laa orang nak terima"

*Sebab memang hakikatnya mcm tu. !

Lepas tu pakcik tu tiba2 toleh belakang pandang aku
Dia terus tengking aku.
Dengan muka merah padam!


" Kau cakap apa??"
" Kau bangsa apa??"
" Kau jangan kurang hajar la! "

PUKIMA* KAU !!
( sambil buat fuck off depan aku)

Perghhh!!
Memang aku menyirap gile dengan org tua ni.
Nasib baik aku naik teksi dia, kalau x memang aku da sekolah kan pakcik tua ni.
Dia ingat aku bodoh ke pasal politik ni.

Then dia nak drop kan aku dgn budak2 lain kt tepi highway.

Terpaksalah aku turunkan ego
Mintak maaf bagai, suro dia teruskan bawak teksi die tu.

Aku tahu dia nak duit.
So, die teruskan jugak laaa bawak kitorang.

Sepanjang panjang perjalanan tu abes la die mengamuk.
Hentak dashboard kereta dia..Aku diam je laa..Malas nak layan orang tua mcm tuh.

Dia cakap dia pejuang bangsa.

" Aku x kesah kau nak cakap pasal politik, tapi jangan sentuh pasal bangsa! Jangan kutuk bangsa MELAYU "

Kitorang memang cakap pasal politik pun!!
Sapa pulak kutuk bangsa!! Pekak Agaknya Pakcik ni !

" Aku x pro kat mana2 parti. Korang nak cerita pas ke dap ke mca ke pegi mampus la. Korang nak cakap pasal politik aku x kesah.Jangan sentuh pasal bangsa! "

Apa? X pro? abestu ape benda yang pakcik mengamuk x tentu pasal ni.Saya x kutuk Melayu, saya x cakap bangsa saya bangsat. Yang pakcik bising2 kenapa?

" Bila Cina ke India ke buat baek korang Agung2 kan, tapi bila Melayu korang kutuk, korang sanjung. Mati baik la"

Entah bila masa kitorang Agungkan2 bangsa lain tu aku x tau la.
Pakcik ni da cakap ikut emosi ni.

" Korang pikir siket, bangsa Melayu ni banyak kt mana? Kat Pusat Serenti tu banyak budak2 Melayu, yang merempit pun orang Melayu"

Eihh..pakcik ni! kau yang kutok bangsa Melayu nampak.Aku x cakap pun mcm ni. 

" Korang x geti bersyukur, menyesal aku bawak korang, kalau cina ke india tadi aku da sepak da"

Macam ni ke rakyat Malaysia? x paham laa aku dgn pakcik ni.

" Diri sendiri tu betulkan, baru boleh pimpin orang lain"

La..memang ni laa point yang aku cakap dengan kawan2 aku tadi!! ape bendaa laa pakcik ni weii!!! Nak Cakap tapi paham ape yg orang cakap. Susah betul la!

Lepas die membebel2....Aku da pk die ni cakap x pakai otak..Pakai emosi je lebih.

Lepas tu dia cakap betulkan diri sendiri ..baru boleh betulkan orang lain.

Memang benda tu lahh yang aku cakap tadi.
Tu lah point aku yang last tadi yang buat dia mengamuk tu.

See??

Kalau aku ni pengkhianat bangsa, aku da lama rosakkan nama bangsa aku laa pakcik.
Da lama aku masuk pusat serenti tu.

PakCik kena ingat. Zaman kita berbeza!

So, terima lah hakikat, sekarang kitorang lebih tahu menilai mana yang baik mana yang buruk. Politik sekarang dgn zaman Pakcik jauh berbeza.

Orang banyak x paham, apa beza bangsa dan politik?

Banyak orang mengagungkan Politik atas nama bangsa kononnya!
Tapi diorang lah yang merosakkan bangsa sebenarnya!

Aku memang x puas hati betul semalam..Aku ni hormat apa yang dia sampaikan.
Memang betul apa yang dia cakap..Tapi, apa motif dia marah aku?
Xde apa2 yang perlu dia amukkan.

Last sekali aku mintak maaf jugak la kat dia.
Walaupun rasa bengang dgn dia, tapi sebagai org muda, kita kena terima pandangan dia. Apa yang baik aku amik..Lepas keluar teksi..kitorang semua tergelak gelak..hahahahaha . 

Credit to :

Syafiq Omar 
Azri Abdullah ( Macha )
Nasruddin ( Nas )
Naim Fital ( aku )

TANX


5 comments:

ayiel said...

pakcik zainal??macam kenal laa
tapi kitorang kalau naik ngan dia senyap je, tak pernah plak nak sembang bagai tambah2 hal politik haha

Lia Irdelia said...

hahhaaa,
dasat betul bila babitkan hal2 politik ni..

*best lagu.. :)

nik farina aishah.... :) said...

pehhh, pakcik tu gengster la ,hehe marah ikot dia sebb tu lancar je bercakap..

MaYa MustWany said...

fuhh maybe pak cik zainal de masalah negara nak diuruskan.hihi.tak pe la,lain kali cakap2 pandang2 dulu..ehh dah lupa da pepatah ni..(kang pak cik zainal baca habis kene marah coz dah lupa)hihihi

jangan disebabkan politik,kita sesama melayu bergaduh.kan

iffa Afifa said...

pakcik tu marah sbb dy sokong bendera biru kot . HAHA , btw , klu sembang pasal politik , tgk tempatlah cik abang . jgn main redah je . kan dah kena marah free . Okay ? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...