Saturday, December 24, 2011

Trip To Perlis - Gua Kelam

Hye
Assalamualaikum

Selamat Cuti2 Malaysia


Hye2 Hoi2 Hei2

Tahun Baru Bakal Menjelang

Cuti Mid Sem untuk warga UiTM memang berharga
Walaupun banyak assigment yang diberi buat peneman cuti
Aku tetap berjalan sakan ke sana ke sini

HAHAHAHA

Destinasi Pertama Bermula

PERLIS INDERA KAYANGAN

Hari Jumaat lepas abes kelas my parents datang jemput
Dan aku mengambil alih tugas sebagai driver ke Utara
Alhamdulillah ade 3 driver sepanjang perjalanan kami
So bergilir2 laa drive kalau da ngantok or penat

Sampai2 Perlis dah pukul 3 pagi
Nasib baik ada umah penginapan untuk kami

Esok Pagi2 Terus Bergerak ke Pasar Tani
Yeah Macam2 La Ada Jual kat Situ
Kalau kat Utara ni memang famoust dengan Pasar Nat
Setahu aku Nat tu dalam bahasa Siam
Maksudnya pasar lah jugakk.hahaha.

Then dalam tgh hari kami bergerak ke Gua Kelam
Owh yeahhh pertama kali menjejakkan kaki kesini

Excitedd mak aii nak masuk Gua
HAHAHA

Walaupun ade train untuk masuk dalam gua ni tapiiii
Train tu daaa lamaaa rosakkkk

Kami hampir2 kecewa sebab x dapat masuk dalam gua tu
Tapiiiii...
Rupa rupanya boleh jee masukkk dgn jalan kaki
So dekat sana ade tour guide yang sediaa member khidmat

Gua Kelam ni adalah bekas tapak lombong bijih timah
So, ia adalah gua bijih timah kedua terbesar didunia

WoOoOWW!!


Terujaaa kan??

Pintu masuk ke Gua Kelam ni ada 2
Pintu Utama xleh guna sebab dalam renovation
Bulan 5 nanti baru siapp sepenuhnya
So, kami masuk ikut pintu kedua 
Perjalanan tanpa had waktu
sepanjang 1.2 KM pergi dan balik memang best
(Act panjangg lagiii gua ni)

Yeahh memang sangat2 menarik berjalan dalam Gua Kelam
Terpegun dengan ciptaan Allah taala yang Agung
Tapak2 lombong bijih timah pun ada lagi dalam gua ni
Kristal2 semula jadi pun banyak
Dan lebih menarik dalam gua ni adaa sungai
Para pengunjung dibenarkan untuk meredah sungai lagii tuu

Kalau nak diceritakan semuanya kat dalam ni memang x feeling
So, apa kataa korang semua gunakan cuti2 yang ada
untuk bercuti cuti Malaysia dan melawat Gua Kelam

Jangan Lepaskan Peluang Yeee!! 

So, kat sini ada beberapa gambar kenangan kami sekeluarga
Sepanjang meredah Gua Kelam Perlis



( ^ ___ ^ )

Hargailah Detik2 Bersama Keluarga Tercinta
Kerana Setiap Saat Dan Detik Itu Menambah Lagi Kasih Sayang Antara Kita




3 comments:

mira moshi said...

untunglah gi perlis kan, huhu.

Naim said...

hehe..tu laaa..naim ajak miraa...xnak ikut...xpe2..ade souvenior ni..nnti naim bg ea..huhu

zt said...

weyh, aku takut kau tak tengok twitter.
huhu.
fb aku pulak da takde.
aku nak mesej kau pun line takde :-/
so, nak tanya drama kita tu ada apa2 yang kena buat dekat rumah tak?
pape inform aku by twitter ok?
thanks. bye. enjoy holiday :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...