Monday, January 2, 2012

Nasihat Seorang Guru

Hye
Assalamualaikum




Kembali menyingkap memori 9 tahun lepas
Mase tu aku baru darjah 4. 
Yea darjah 4 seingat aku. Memang x salah insyaAllah.
Perkenalan pertama diatur Allah taala dengan seorang guru.

Nur Syahida bt Sallehuddin

Seorang guru English dan Sains lepasan Maktab.
Masa tu cikgu ni tgh practical lagi .

3 Bulan berlalu 
Tamat tanggungjawab teacher untuk ajar my classmate masa tu

Dan ya Allah sdeyh nyer rasa hati nak berpisah
Yelah kan, dulu2 kalau cikgu maktab je mesti sayang lebih!

HAHAHAH

Dah la baek pulak tu.
Memang sdeyh la kann.

Tapi kan, memang la Allah temukan aku dengan cikgu ni
untuk jadi murabbi aku sepanjang aku bergelar student ni

Walaupun sekejap je dia ajar aku
Tapi hubungan kami x pernah putus sampai sekarang
Selalu borak2 and still ada berita2 terbaru yang aku dapat dari teacher
Walaupun dah jarang sangat2 tapi pasti ada.

Sebelum Facebook bagai ni ada
Aku selalu communicate via email

Yup selalu sangat share problem dgn teacher
Mostly masalah study and life la kan.

Daripada aku amik UPSR teacher always said that

" Naim, i know ure d best, study hard "

Yeaa aku sukee dgr ayat2 teacher.

" Be a good boy, jangan nakal2 "

HhahahAha rinduu ayat2 ni.
Sebab ayat2 ni untuk budak2 kecik je.

Lepas tu still contact sampai aku amik PMR, SPM and till now

Aku teringin sangat2 nak jumpa teacher.

Bayangkanlahh dah 9 tahun x jumpe
Daripada teacher tu x kawen lagi
Sekarang dah anak 3 .Lamaa sangat x jumpe.

Shes now live in Japan.
Yaa husband teacher kerja kat sana.
So dah bertahun tahun teacher menetap kat Japan.

Thats why, aku x penah ada peluang nak jumpe teacher.

Sighhh :(

Tadii teacher komen kt status aku.
And baca lah ok komen2 teacher nie.

Sebab tu aku sayang teacher.
She gave me motivation, gave me inspiration.

Semoga Allah memberkati usaha teacher. Aminnn.


  • Sya Sallehuddin As i know, UAI before be what he is today once was a good guitarist..acc to my husband, same level with the Iklim guitarist....so, no wonder he still remember the notes and so on..
    2 hours ago · 

  • Naim Apai yaa? really hes a guitarist? owhh its suprised...i never knew it before.. tanxx teacher :)
    2 hours ago · 

  • Sya Sallehuddin Hehehe...dulu dok blakng umah suami saya saja..bkn org lain pun dengan husband saya..start mula ikut usrah dia 10 thn lepas, husband yg bwkkan..and then terus saja duduk mendengar tadah ilmu before sy berangkat di sini..anak pompuan dia ada kot by awak..cantik orgnya..but not sure pakai purdah atau x sbb lm sgt x jumpa since dia pindah umah...
    2 hours ago · 

  • Naim Apai eiitt...teacher tahu2 jee sy cari yg pkai burdah..haha..aduhh malu "(
    seriusly x sangkaa teacher dgn die memang kenal kan...wow...what a small world...so, memang teacher anak usrah ust lah yea...humm...kalau teacher ade sini mesti still keep in touch dgn ust kan...ustz skang da femest..hehe

    2 hours ago · 

  • Sya Sallehuddin Hahaha!! Sapalah saya..tapi dengan husband dia rapat jugaklah sbb sama2 membesar di kampung yg sama..di kwsn rumah yg sama..UAI sama baya dgn abg ipar saya..saya dengan wife dia (yg first) ok juga..cuma yg 2nd saya x berapa tahu sbb saya x kenal mukanya mana satu before 2nd wifenya pakai purdah...

    Teringat husband cerita, ms mula2 UAI mengajar di surau kampung ladang, husband ant yg terawal, masih form one..so Naim and friends..tadahlah ilmu Agama utk menjd pejuang Islam yang takkan gentar dengan ketakutan dunia yg melalaikan dan melekakan..saya doakan agar anak-anak murid saya, walau di mana berada tetap kekal menjadi mujahid pada agama..tidak ada tolak ansur jika perkara itu bertentangan agama..

    2 hours ago ·  ·  1

  • Naim Apai huhuhu! seriuss saya suke dgrr cerita2 mcm ni..semangat ni ha...! hehe..yelah kan..husband teacher among the first yang blajar dgn UAI..dulu2 mcm ne lahkann belajar..UAI memang best laa tcher..saya suke..insyaAllah, saya akan usaha tambah ilmu yang cetek ni..banyak lagi yang saya kene belajar..tanxx untuk doa teacher...saya ingat pesan ni.. insyaAllah segalanyaa dipermudahkan..
    2 hours ago ·  ·  1

  • Sya Sallehuddin Teruskan naim dan kawan2 mendekati ilmu agama..sangat sedih bila lihat siswa siswi makin lagha, khayal dengan dunia yang semakin tua..dari saya di univ (bilamana mahu diadakan usrah dan tazkiraj amat memerlukan prosedur dan segala mak nenek peraturan yang ketat!!)..tapi, bilamana live band competition atau konsert siswa diadakan, dengan rektor dan sekutunya blh turun padang...dan percayalah, penuh siswa sisiwi dtg menonton dr dtg ke surau utk dgr tazkirah atau usrah..sayangkan?
    Dan itulah sbb kenapa saya azam dgn diri saya ms di univ dulu, takkan bercouple dgn senior2 atau baya2 atau kwn2 satu univ sbb takut tgk pergaulan depa..lepas satu satu tukar makwe..alahaiii!!! macam tukar baju..dan Alhamdulillah, bertemu dengan lelaki yg boleh membimbing saya sehingga hari ini...insya Allah..

    Ya naim , saya doakan dipermudahkan apa yg diberkati agama..jika kita selangkah demi langkah mahu mendekati Allah, nescaya Allah akan dtg berlari pada kita..itu janjinya pada pencinta agamaNya...

    about an hour ago ·  ·  1   
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...