Saturday, January 14, 2012

Sabar Menempuh Dugaan

Hye
Assalamualaikum


Ya Allah sejak dua menjak ni
Banyak sangat masalah dan ujian yang aku dapat
Tention sangat rasa, stress and depress

Kadang2 tu aku xleh nk kawal emosi ni
Bila da tention sangat aku akan lepas je ikut suke aku

Kadang2 aku fikir.
Teruknyaa sikap aku ni.
Macam orang yang x berilmu je aku hadapi semua ujian ni.
Memang x sepatutnya aku terus menerus salahkan keadaan.
Aku patut kuatkan diri aku dengan bersabar.


Ya sabar tu lah yang paling penting dalam hidup.
Kalau dah hilang sabar, syaitan tu memang suke tengok kita marah2.

Aku x tahu la kenapa aku jadi macam ni.
Aku ni kan macam budak2 yang x matang.

Cepat sangat putus asa. Cepat sangat give up.
Kalau aku ada masalah aku selalu mengalah.
Aku cepat melenting kalau ade benda yang x kena.

 Sebab tu aku perlukan kawan2 dalam hidup ni.
Daripada kawan2 aku dapat kekuatan.

Kawan2 yang baek sentiasa nasihat aku utk kuat semangat.
Alhamdulillah Allah temukan aku dengan kawan2 yang baek.

Bila aku jatuh diorang tolong aku.
Bila aku berjaya diorang sama2 gembira.
Bila aku give up diorang sokong aku.

Syukur ya Allah kerana temukan aku dengan mereka.

Aku sdeyh sangat bila ada masalah yang aku dapat.
Sebab rasa macam hidup aku penuh masalah.

Tapi bila fikir2 balik, masalah aku ni kecik je.
Ni semua ujian Allah dalam hidup.
Banyak lagi orang kt luar sana yang lebih bermasalah.


Ampunkan aku Ya Allah :(

Semoga Dengan Ujianmu Ini Ya Allah Menjadikan Aku Lebih Kuat Menghadapi Kehidupan Aku Yang Mendatang.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...