Wednesday, March 28, 2012

Air Mata Sahabat

Assalamualaikum

Alhamdulillah selamat tibe di rumah tercinta
Semalam dah angkut semua barang2 kt kolej
Terasa seperti hilang sesuatu yg plg berharga
Tapi bak kata orang, hidup perlu diteruskan

Semalam sebelum balik sempat jumpa a few of my close friends..pagi2 lagi dah bangun nak sent off Nas balik kelantan..alhamdulillah Nas dah selamat sampai...about 12 tgh hari ayah ak pun sampai Shah Alam, get ready dah dgn barang2 nak balik Melaka..

Sejak pagi lagi mood aku dah lain macam..air mata ni x terkeluar pun...walaupun aku dgn nas dah kenal dari 1st sem..dan rapat dari 1st sem..x tahu nape..air mata ni xleh nak kuar..maybe ni lah ego seorang laki..tapi bila Nas dah naik bus..dah gerak jauh sampai bayang2 bus pun x nmpk..aku pun amik motor dan terus gerak balik kolej..otw balik,  x sangka menitis air mata yang x tahu dari mata datangnya...memang sayu je hati..rasa aku da kehilangan sebuah persahabtan..x mungkin pengalaman2 yang aku kumpul kt bilik dgn dia akan berulang..ya Allah, memang terasa suatu kehilangan..

Sampai kt Syeksyen 2 aku sempat g beli mcD jap..sebab ada kawan2 yg kirim..sampai2 kolej tengok kawan2 ade yg tgh tidur..and ade yg dah balik..

Then aku g jumpa sorang lagi kawan baek aku..borak2 and smpailah pukul 12..ya Allah, air mata ni masih tahan x keluar..xnk aku tunjuk air plg berharga ni jatuh kt depan kawan2.. Tapi dia nangis dulu masa tgh borak2 tu..kenapa? aku syukur sgt ada kawan2 yg betul2 mghayati erti hidup ni..tibe2 aku dapat call form my dad,,, " abah dah sampai " owh yea..aku kene cepat balik perindu.. Last word yg aku ckp... tanx jadi kawan aku kt sini..tanx tegor aku dulu..kalau x, xmungkin kita akan jadi kawan baek.. then jaga diri.. Berat hati nak tggalkan uitm ni..byk sgt kenangan :(

Sampai2 perindu..tengok azri and lain2 sume tgh tdo..Allah, nak kejut xsmpai ati..terus naik bilik Mat Lay nak amik barang, MatLay yg tgh tdo pun terjaga..siap2 salam..aku pun turun bilik aku and kejut Azri.. Jemi pun dah ada masa tuh..okeyh..mood aku masih mcm biasa..xde rasa sebak pun...kawal lagi..kawall..and terus kawal...boleh gelak2 buat lawak lagi...salam Huzaimi, roomate aku dari kelantan..and zaidi roomate aku utk 2 sem ni..masih xde perasaan sedih..then Azri, Lay and Jemi pun trun sekali kt kereta aku dgn tolong bawak barang2 beg aku sume..siap2 masuk barang dlm kereta..aku pun salam Azri...masih cool...then salam jemi..ya Allah..suatu perasaan yg aku cuba simpan akhirnya tak terkawal..air mata ni dah bergenang..tbe2 aku nmpak Jemi cuba alihkan muka die..dan terus air mata kuar..aku mmg give up..xleh aku nk simpan suatu rasa terhutang budi aku kt kawan ak ni..die byk tolong aku masa aku susah..tolng bawak g stesen bus..tanx :( then aku dah x leh kawal..aku cuba tahan air mata ni lagi..tapi Lay dah explode dulu..aku terus peluk Lay..mintak maaf sume sebab aku takut x leh jumpe die lagi..die jauh kat Trengganu sana..byk kitorang gelak sama2..lepas ni x tahu laa bile boleh jumpe..tanx lay jadi kawan aku..aku terus naik kereta and jujur sepanjang perjalanan aku x benti tahan air mata ni..

Tbe2 dgr ayah cakap.. " laaaa..ingatkan pompuan je nges, laki2 pun nges jugak ea?"

Arghh~ aku x kesah..sape yg x sdeyh kan bila nk tggalkan tempat yg temukan kita? aku bukan boleh hidup kalau xde kawan2...coz diorang yg mencorak hidup aku..

The last thing aku dapat text dari Farah, sorry Farah sebab xdpt jumpe ko..aku mmg nk jumpe ko..rasenyer a lot of things yg aku nk ckp jugak..same goes to you..harap2 kita akan jumpa lagi :(

Then I got text from Thea, Shira and some of my friends who said sorry and tanx.. Love u all friends.

Macam yang aku ckp, harap2 kita semua ni bertemu dan berpisah kerana Allah... InsyaAllah, kita akan terus keep in touch..contact, share2 cerita and masalah... semoga berjumpa di lain hari.. :)




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...