Tuesday, March 27, 2012

Alhamdulillah Asasi Pun Dah Selesai

Hye
Assalamualaikum

Syukur Alhamdulillah
Allah tunaikan hajat utk habeskan asasi
Semalam last paper utk Asasi
Dan semalam berakhirlah sebuah kenangan kat sini

Tulisan dan coretan kt blog ni, semata-mata utk kawan2 aku..ape yg ada hanya utk korang..malam tadi x sempat nak ckp utk semua..niat kt hati..nak ckp kt sorang2 yg aku syg korang..tapi xpe la..nampak mcm ape pulak nnti..sekali lagi, truly form my heart, aku sgt2 mintak maaf utk semua dosa2 aku and salah silap sepanjang kita kawan..aku yakin sangat..ramai yg annoying dgn aku..rasa xpuas hati..bengang..dan yang paling penting mesti ada yg rasa menyampah dah dgn aku..xpe...aku x marah..aku terima je ape korang nak ckp..sebab memang layak aku utk kene benda2 tu..coz what I done reflect my self...ape yg aku nak ckp cuma ucapan terima kasih sebab bg satu pengajaran dan impak dalam hidup aku..terima kasih sebab bagi aku ruang utk kenal balik diri aku yg sebenar..terima kasih sebab sedarkan aku suatu nilai persahabatan yg x pernah aku bentuk sebelum2 ni..terima kasih sebab sudi jadi org2 yg mendengar luahan aku..terima kasih sebab tahan dengan perangai2 buruk aku..terima kasih sebab kritikan2 korang..jujur aku kata, daripada kritikan korang lah..aku sentiasa cuba bangkitkan kekurangan yg ada dalam diri.. Maaf sebab aku bukanlah sebaik yg korang sangkakan..dont judge me from my previous school as well as my background.. Its really hurts inside..walaupun aku x suka korang kaitkan aku dengan sekolah and semua2 tu..tapi benda tu realiti kan..memang aku x baik pun.senang cerita jahat la..terima kasih sebab sedarkan aku tentang benda ni..sekurang kurangnya aku akan sentiasa ingat kritikan korang ni..aku x sebaik korang but insyaAllah..aku akan sentiasa muhasabah kekurangan diri ni..terima kasih jugak utk semua yg selalu bagi nasihat dan teguran..aku memang selalu share masalah dgn kawan2..and I really appreciate sape2 yg sudi membantu..I never share my problem with my real siblings..never and never..and here u are all my siblings.. 34 orang adik beradik yg akan sentiasa aku ingat :(

Aku nak mula cakap pasal le boys...

Azri, ure a very good leader...aku rasa aku x silap pilih orang utk jadi leader class kita..dan Alhamdulillah Allah yg gerakkan jalan kau utk smpai ke tahap ini..aku x nk touching2 dgn kau sebab aku segan,,ary2 gelak dgn kau..tbe2 nk sedih..xnk laaa aku..kang kt bilik jumpe kau agy..hahaha...ape2 pun..kau dah buktikan yg kau bagus kt sini.. I do respect u in certain things..aku pun x sebaik kau la macha...aku tahu aku xnk kawan dgn kau...sebab aku kawan dengan kau ni la..orang duk compare2 aku dgn kau...perghh~ au memang x suke..tapi ape nak buat..memang sifat manusia mcm tu..aku pun xkan nk marah pulak..cuma kecik hati tu..ade lah..kau masuk uitm..kau jumpe bidadari kau tu..budak sekolah aku pulak tu..haha..teruskan mujahadah bro..aku yakin kau boleh pergi jauh kt local unversity ni..jangan lah kau nk kecewa2 agy xpat pergi oversea..Allah bg kau tempat kt sini..buktikan lah kt bangsa dan agam kita yg kau hebat..dah2..xnk aku puji kau lebih2..kt bilik kang naik pulak Sheikh Melaka kau..hahah..

Wahab, aku memang x puas hati dgn kau masa mds lagi..lepas tu aku tahu2 kau satu kelas dgn aku..aku memang bengang gile argh...x suke kot..menyampah menyirap sume ade..memang kau annoying gle..jujur aku kata..aku amik masa berbulan bulan utk terima kau kt kelas tu..tapi terima kasih jugak sebab kau penuh dgn humour...terima kasih utk bantuan2 kerja kau ..terima kasih lah bagai2.. kau dah jadi peguam syariah nnti btau aku ea? HAHA

Shazmi, aku sebenarnya banyak sgt terhutang budi dgn kau..jujur aku ckp byk sgtttt.tanx jemi sebab byk tolong aku...aku xtau mcm ne nk balas..semoga Allah berikan kebahagiaan utk kau..time aku sakit..kau anta aku nas and azri g TBS..aku terharuu :(  jujur...masa kau tolong2 hantar g KL sume..tanxx sgt2..weyh..jgn lupe pasni diet!! kau jumpe pacar kau kt sini..tahniah k..kawal2 diri siket..kau kawan yg baek.. 1st time aku gaduh dengan kau masa class CTU dulu ingat? haha..sorry weyh..aku tgh emo masa tu...tapi aku x lama pun marah2 ni..lepas tu ak da ok balik kan..haha..kenangan weyh..

Azman, ko ni pendiam je kan masa 1st sem..skang ni da makin tunjuk belang..hehe..xpe2..atleast kau bersuara jugak..nice to meet u here laa..1st time aku ada kawan dari sabah..man, teruskan usaha dakwah..ko baguss man..pasni balik sabah ko jgn pndang serong agy dgn West Mlaysia nyer rkyat..hehe..kita semua sama je k..xde beza...mintak maaf mintak ampun utk sume salah silap aku yerp..

MatLay and Nik,aku kenal korang kt dalam kelas..aku memang suka kawan dgn org ganu and kelantan ni..terus terang..sebab dulu kawan2 aku kt kisas ramai org timur...aku x de la anti2 org timur ni..bagi aku korang unik..ape2 pun.tanx jadi kawan yg baek kt sini..gud luck utk hidup2 korang akan datang...nnti datang ar melaka! aku kasi kau telan cencalok pulak, asyik makan budu je kan.hahah. Dah balik timur jangan sombong2..mentang da balik negeri asal..lupe member kan..siap ko..! haha.. Balek nnti korang..jaga diri and be a gud muslim ! aku syg korang :)

Abhar, ko memang cool..sgt2 sempoi..kau lawak doe..setiap kali ko ckp aku gelak..haha..tanx utk lawak2 itu..hehe..2nd sem ni kau duk luar..so x byk laa aku tahu pasal ko..lagipun ko lagi rapat dgn lay and azman..aku x dpt la nk korek rahsia kau sgt..tapi bagi aku ko tetap kawan baek aku..pasni xde sape lagi la mmpu buat aku gelak selain kau..! :D

Rafi, chauu chauu chauu..heheh...tanx rafii jadi kawan aku kt sini! mintakk maaf sgt2 utk sume salah aku kt ko...terus terang aku memang kadang2 menyirappp je dgn kau..tapi kau jenis penyabar..cuma kau byk kelentong orang..bila da wat salah x nk ngaku kan?! hahahah! aku dah tahu permainan kau! :P  hahaha..tanx rafi selalu attend majlis utk kelas..aku tahu aku byk bahan ko..sorry sgt2 :) Ko tetap Melayu..xpe :P

Aizat, terus terang aku kata..aku ingat kau ni sombong mula2..susah gle nk masuk dgn kau...tapi start second sem...yessss kau memang baek..tanx jugak for being my friend...maafkan aku kalau ada salah and silap sejak dari mds lagi..walaupun kita x penah lepak sama2 kuar ke..tapi dalam kelas ure still d best friend..kau sporting and cool...nice aizat :) teruskan perjalanan hidup yg masih panjang ni..

Yusrin,sorry for everything...aku byk gak wat silap dgn ko..sorry beb..sebelum2 ni aku mmg byk x puas ati dgn ko..sebab keje la..sebab lain xde..ape2 pun..tanx for being a part of our family..pasni jumpe aku tegor2 la...mentang2 handsome..jgn sombong..hahaha..okeyh2..selamat berjaya dunia akhirat bro :)

Dengan budak2 perempuan ni..aku x dela rapat dgn semua org..ade la certain2 yg boleh masuk..and ade yg boleh share cerita...btw, tanxx sgt2 utk semua sekali Farah, Shira, Mawa, Ogy, Ecah, Nuraini, Diyana, Rabi, Pka, Atiqah, Soso, Matun, Fifah, Farah Wahidah, Anna, Ain Akmal, Myra, Thea, Mimi, Dibah, Zety, Umy and Diny.

Nuraini..aku tahu aku dah byk wat salah dgn ko..aku mintak maaf sgt2..aku bukan x suke ko..x penah pun benci ko..tapi apa yg berlaku cuma gurau2 adik beradik je..pasni ko boleh gembira laa x dgr aku bising2 dalam kelas lagi kan..yeahh! kan2? huhuh..sory sgt2..tanxx jadi kawan aku and sudi dgr masalah2 aku tu kan..tanx :)

Mawa, maaf sgt2 utk semua yg penah berlaku sepanjang 2 sem ni..maaf sgt2.. :(  semoga Allah berikan yg terbaek dalam hidup dan teruskan perubahan yg baru ..insyaAllah Allah akan berikan yg terbaek dalam hidup..i am only an ordinary person..yg byk wat salah..

Ogy and Ecah, korang kt kelas lebih kurang sama je aku tengok..haha..aku dgn wahab selalu jugak bahan korang...tapi wahab la yg selalu start..aku ikut je..hehehe..soryy sgt!!! Ogy, jgn kuat sgt makan..byk gmbar makan kau kt dalam laptop aku ni ha..hahah... Ecah, masa mula2 kenal kau..aku ingat kau ni garang..cuak nk tegor2 kau..haha..

Shira, tanx tanx tanx sebab selalu sgt bg nasihat..selalu support aku bila aku down..selalu dgr ape yg aku nk share..and aku selesa la nak share citer dgn kau selain Farah.. and aku pun tahu apa yg berlaku kt ko sem 2 ni..hope kau sabar and keep strong.. Apa yg berlaku..biarlah berlalu..tahniah dpt DL..pasni dapat tempat belajar gempak2 btau la.pastu jgn lupe diri..aku akan datang penang! tuntut tour guide yg x kesampaian ary tuh! hehe.. tanx shiraa for being my fren here and maaf kan aku utk semuanya..

Diyana, I am happy to be ur fren here..u memang sgt comel mcm budak kecik..heheh..okeyh..nice belakon dgn u..and i know u suke gelak kan..hahaha..lepas ni pergi tasik..ingat lakonan kita yg rosak tu :( kesiannn..i anggap u mcm adik i ~ i have no younger sister in real.. I know ape buah favourite u, tembikai kan?? haha..until now, i x tahu kenapa u bayangkan semua org mcm tembikai! haha..btw, be a gud girl okeyh..lepas ni x tau lagi bile boleh jumpe and buat lawak dgn u :( 

Rabi, Pka and Atiqah korang ni selalu bertiga kan..kalau aku ada ckp pape yg korang terasa..mintak maaf sgt2.. Hopefully pasni jumpe tegor2 la k..korang will remain in my memories as my awesome friends... Rabi, pnggilan maklong yg aku bg ko tu melekat smpai ke habes asasi..owh Allah, aku mestii ingat kau gle2 la rabi..tanxx jadi keeper handball tu tau! tanx jadi ketua cheer tau! tanx sebab join kalumpang and provide kereta tau! :) tanx tanx tanx....Atiqah, aku x tahu la lepas ni kita jumpa kt ne kan? yg pasti aku harap ko dah sma tggi dgn aku :P hehe..gurau aje..gud luck in urlife Tiqah..Pka, u pun sama...kalau ade pape yg terasa kt ati..maaf sgt :( 

Soso, gud luck in urlife..aku sebenarnya xtau bila start rapat dgn ko..rasenyer masa result muet kuar kot..masa tu kau bg nasihat kat aku sebab aku down gle tahap dewa la..pastu kau ckp x ceria la kelas nnti kan..tanx soso :)  and btw tanx jadi wall bola baling! nice memory utk ko kan..hehe...nnti boleh la aja adik2 ko pulak.hehe..and and and..teruskan usaha anda :)

Matun, aku rasa aku start rapat dgn ko masa HAKA..masa latihan bola baling kan..aku paling takut nk tegor kau..kau mcm diaammm je kan..tapi dah hujung2 ni baru best siket..ko da mula aktif dalam kelas..yeahh! gud job matun..mintak maaf sgt2 utk sume2 yg ko x puas ati dgn aku tau..tanx jadi striker bola baling yg meletop.hehe..

Fifa, Farah Wahidah, Ain Akmal..u are still a part of law02A..korang tetap menghiburkan kelas :) tanxx for that..maaf sgt2 klu terasa hati..maaf segala apa yg tersalah bahasa.. aku x sempat nk kenal korang dgn lebih dalam coz kita jarang jumpaa dalam event2 kelas..apa2 pun, aku doakan korang sentiasa berjaya k :)

Myra, tanx for being ACR for us :P u are a very good student in class..myra, x tahu la nk ckp ape..hahah..sebab sekali je myra penah join kelas nyer activity..tu pun masa mula2 dulu..maen bola tampar..then x penah...pasni myra kata nk masuk ALAM kan? hek3..jadi Navy laa pulak..may Allah bless u in life..

Anna, kalau aku ada wat salah..maaf sgt2.cuma satu saja aku nk ckp...actually kami dalam kelas x penah racist dekat kamu...kami ok saje..janganlah salah anggap dgn kami..and lepas ni..semoga u will always success in urlife..nice berlakon i swear..haha..

Thea, Mimie, Diba korang ni ibarat satu geng jugak aku tengok.. Tanx for every single moment k..
Mimie aku xkn lupe kenangan kt kalumpang dgn ko! haha..kau la juara selam kan?..penyuu betul...nama Mimie Themuffin tu xmngkin aku lupa la..haha..lawak doe..Diba, masa mula2 masuk aku tengok ko mcm pendiam je..pastu kenal2 dgn ko..yeah..u can be a gud fren also..and panggilan utk ko is Apple..maaf utk suma salah dan silap..and ape yg negatif thinking ko terhadap aku tu..aku x dpt nk buat ape..sebab its ur right to think about it..maaf utk salahdan silap aku k .. Thea, keep up urself! nti da degree tingkatkan keyakinan diri and lebih maju lagi k.

Diny,tanx jadi kawan aku kt sini. Aku x kn lupaa masa kt McD masa 1st sem dulu..kau tegor aku pasal someone kan? tanx for that..aku betul2 rasa serba salah masa tu..aku dah selesaikan da pun masalah tu..huhu..ko seorang yg strong..aku kesian gle2 kt ko masa barang ko kene curi tu..but u remain strong..maafkan aku sebab mungkin aku penah kecikkan ati ko kan..

Umy, tanx sebab jadi ahli group debate and saiko yg best dan sgt2 membantu..soryy kalau ade wat ko terasa hati..ko sgt2 cool..ahhaha..muka kau sdeyh ke, marah ke, happy ke sama je...haha..cool sgt~ gud luck in urlife...

Zety, tanxx sgt2 sepanjang 2 sem ni sebab jadi kawan aku..aku anggap ko kawan baek aku sebab byk benda yg kita selalu share..tanx ajar debat.tanx jadi PM debat..tanx sebab ko byk mmbantu..tanx byk support aku.tanx byk nasihat aku..tanx tanx and tanx..aku nk mintak maaf sgt2 sebab aku penah wat ko nges kan? tu pun sume sebab debat..aku betul2 x sengaja..aku doakan ko bahagia dgn hidup and jodoh ko..semoga apa yg kau impikan Allah makbulkan..pasnii x tau bile kita jumpa agy..teruskan berdebat k! Afzal tu pergi lantak same die..haha..

Sapa lagi yang tinggal? Farah mana Farah? hahaha~

Farah Nadia, aku rasa da byk kali aku ckp tanx kt ko..mungkin aku x sebaik yg ko sgkakan..ade satu benda yg dtg dari mulut ko..yg buat aku betul2 terasa..and benda tu memang memberi kesan lah kt aku..mcm kene jentik kt hati..tanxx sebab byk sokong aku..byk nasihat...ure my best fren..ingat lagi midvalley? hahaha.. masa tu ko dgn Diny kan? jgn lupee tu~ aku pun x kn lupe.. Masa aku dapat result 1st sem yg terok tu..kan aku ckp dgn ko, naik second sem aku nk belaja betul2...so, aku da buat yg terbaik! ko doakan lah aku berjaya weyh :( aku da sacrifice byk benda utk 2nd sem ni... Farah, tanx maen bola baling..ko memang power maen..ko dah maen sungguh2..pastu masa kalah tu ko nges...aku da nges dulu sbelum tu..sdeyh kot..Tanx jugak for birthday prank tu!! tu sume keje budak handball..~ nk ucap tanx smpai x ckup page blog aku ni kang..bagi aku ko ni seorang yg sgt dedikasi..kdg2 takut gak dgn ko ni..semoga ko terus menerus berjaya dalam hidup k..tanxx fren :)

Okeyhh tamat coretan aku utk 34 adik beradik tersayang..
Aku bukanlah kawan yang baek..tapi aku cuba jadi yg terbaik.
Maaf sebab aku xde adiah nk bg korang..tapi aku selalu doakan korang..
Aku xde kenangan yang indah kan utk korang? tapi harap korang x lupekan aku..

Nnti doakan operation aku bulan 4 and bulan 8 ni..kalau rajin dtg la k..aku operate kt HKL..




Sekian.Sayang korang sampai syurga :)

1 comment:

MiSz ChOkI2 said...

congrats coz akhrnye dpt jgk habiskn asasi ni dgn jayanya...
n gud luck for the next step..:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...