Thursday, May 17, 2012

Keranamu Aku Terasa Diri Ini Berharga :)

Assalamualaikum

Rindu Rindu Ombak Rindu
Rindu dengan blog aku yg dtinggalkan utk beberapa hari

Cuti yang memakan masa 4 bulan lagi utk habis semakin membuat aku bosan..bosann..dan bosan..x sabar rasanya nak masuk belajar..nak masuk degree..nak dapatkan 4 leper! cehh..haha..

Ape buat cuti2?

heheh..soalan2 sensitif jangan ditanya..biasalah..kerja pun tidak..cari kerja pun tidak..so, duduk rumah je la..mcm xde manfaat kan? tahu xpe..haha..sebenarnya nak sangat kerja..tapi faham2 la kan..kondisi sekarang ni x mengizinkan..every week pergi hospital..so, nk make sure kesihatan kembali pulih cam org lain dulu..huhu..sadisss je kan..

Ruti harian yang sangat muak..dan jemu.. hari2 buat benda sama..tapi mujurlah ada kawan2...hoyeah, bila budak2 matrik balik cuti je..aku terasa cuti aku mula terisi dgn pelbagai perkara..maka, makin rancak la aku habis kan sisa2 cuti ni dengan berjalan ke merata tempat..haha...

Tapi selalunya kawan2 aku ni datang rumah terus terjah je..sebab da biasa kan..family aku yg sgt open minded dan friendly ni da buat diorang rasa  dtang x perlu diundang..haha..xpe la, lagi seronok..

Malam2 mesti pergi main futsal..tapi tapi tapi..aku x main la kan..hehe..maklumlah kita kan sakit..mana boleh main aktif mcm org lain..tunggu sihat dulu la..x tahu la berapa lama..humm senyum :)


Nak cerita kat sini, hari tu tgh2 diorang berseronok sakan main futsal..tiba2 aku pelawa pergi mandi air panas gadek..haa? penah dengar? penah?  Alang2 datang melaka, jangan lupe singgah ke Air Panas Gadek Melaka..bukan air panas elektrik tau..air panas original dripada bawah tanah ni..hehe.. tapi tempat ni buka masa memalamm hari je..


Ni punca air panas tu...tak leh mandi kt sini..sebab panas sgt3!

So sebab aku sorang je yg drive kereta masa tu..semua motor2 diparking depan rumah aku..dan kami pun bergerak la ke sana dalam pukul 12 mlm mcm tu..sebenarnya, dah 19 tahun duduk melaka, tu lah 1st time aku masuk tempat tuh...wahahaha..memalukan betul! tbe2 rasa gayat..tempat tu sesuai la nk release tension..setiap kolam air panas disediakan pondok2..dan mmg relax gile kawasan tu...sebelah sawah pulak tu..aih..mcm ala2 mandi dekat sungai pulak...



Excited punye pasal..aku terus rendam kaki dalam air..dan sepantas kilat aku mejerit! hahaha... panehhhhh weiii.. rupe2 nyer..setiap kolam ade kepanasan yg berbeza..ceyh..mana la aku tahu..kolam yg aku pergi tu mmg plg panas..haha..terperanjat cell2 kulit aku tau..! dalam 2 jam lebih mandi..so dah nak pukul 3 pagi gitu, aku pun da letih sgt2..memang lega urat2 kepala..hehe..badan2 semua rasa lega..dan boleh balik..

Nanti2 try la datang...rase sendiri...okeyh2? huhu..

2 hari lepas aku drive pergi PD..ala, saje je jalan2..amik angin laut...kalau nak tahu..aku sangat2 suka air..mmg sgt suke..suka laut, pantai, sagel, sungai. air terjun..huhu...suke memancing dari kecik..so, mmg aku ni pencinta laut la sebenarnya..ceh2..pergi2 sana..wahh, seronoknya dapat angin pantai...cantekk sgt...



Dah lama sangat2 x pergi sana..bukan nak mandi pun..saje je amik angin..lepas tu tibe2 nampak McD...what? ahahaha..ade McD tepi laut ? wahh...suprise...sangat cantek pemandangan kt situ..dan aku sangat2 suka kan kelainan..hehehe..terus pergi singgah McD situ..dan makan menghadap ombak..pulau..kapal2..wah2..mcm makan atas Cruise la...serious relax...

Tibe2 berangan nak makan atas cruise dgn wife aku...ade ombak..ade angin laut..cehh...sweet kan? haha..

Mohon tiada yang bengang dgn angan2 aku ni.HAHA.. nampaknya, semakin banyak detik2 manis aku kumpulkan bersama kawan2 yg sentiasa di hati ni..ahaak..aku jemput budak2 kelas aku kt UiTM turun melaka..siap penginapan free family aku bagi..x nk jugak..humm yelah2..semua busy kan..hehe..sebelum aku masuk hospital bulan Jun ni..masih sempat lagi nak keluar dan have fun dgn kawan2 kan.. So, next destination? G Umrah la dgn kawan2..cam best je...huhu..


Okeyh, sampai disini..coretan suka2 dari saya..
InsyaAllah, follow up apa yg sy nk tulis lepas ni. :)

2 comments:

.::nisa::. said...

ok. yang part berangan tu xleh blah.

Naim said...

haha! sweet la pulak berangan cam tuh..tapi berangan je la kan :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...