Saturday, May 12, 2012

Semakin X Tentu Arah

Assalamualaikum



Apa khabar imanmu saudara2 Islamku? Mohon agar semuanya dalam keadaan baik dan sejahtera. Semoga kita semua berada dalam naungan rahmat dan hidayah Allah swt. 

Saya dah beberapa hari gagal nak update blog. Bukan sebab saya malas, tapi sebab hati saya x tentu arah. Kalut sangat..banyak benda mungkin yg terjadi recently...jujur saya kata, terlalu bercelaru..Saya x mampu nak taip even satu perenggan pun.. Mood saya mmg xde..

Saya x tahu nk cakap mcm ne..dah 2 minggu saya rasa setiap hari yg sy lalui x lengkap..pasti ada rasa gelisah dalam hati..hampir setiap hari sy bangun pagi, pasti rasa kekesalan yg teramat sebab terasa sesuatu yg x lengkap dalam diri..tapi sy x tahu nk describe perasaan tu.. Ape sebenarnya yg saya rasa ni? Sy sendiri tengah cari kekuatan..

Pada saat2 mcm ni..saya sgt perlukan kawan2 utk bagi tazkirah,nasihat,kata2 semangat dan teguran supaya diri ini lebih kuat..saya suka kalau sy ada buat salah, org lain tegur dan bg dorongan..sangat2 berbesar hati..mungkin hati ni x tenang sebab sy ada buat salah dgn org2 di luar sana..mungkin teguran2 saya mengguris hati mereka..sampai saya sendiri rasa "apa yg sy dah buat ni :( " Pasti hari tu x kan lengkap utk saya..sy rasa ibadat sy kosong..kosong..kosong..

Dalam hidup, kita akan jumpa banyak kawan utk bergelak, bermesra, berkongsi cerita..tapi susah kita nak saling menasihati antarasa satu sama lain..mungkin sebab segan kan..sy perlukan perangsang..saya nk org nasihat sy..sy nak org yg faham dan boleh terima diri sy..bukan org2 yang kondem sy..bukan kawan2 yg mencari kesilapan..

Baru2 ni ada sorang kawan saya..baik sgt dengan dia sebelum ni..tibe2 die nk bermusuh dgn sy..ya Allah, kenapalah mudah sgt nk bermusuh..kenapa hati tu senang sgt ikut ckp nafsu.. bukan saya buat jahat dekat dia pun..tapi sebab x puas hati dgn general statement yg sy buat dkt FB..tbe2 dia maki2 sy dekat Twitter..terima kasih atas penghargaan anda.. Bukan setahun sy kenal die..tapi dah 11 tahun..mmg x faham dgn diri dia...dgn kawan2 lama pun die masih berdendam...teruskan lah dgn sikap mcm tu..teruskan..akan datang dah besar, dah kerja..baru tahu betapa pentingnya kawan2...

Bila saya mula percaya dgn seseorang tu, jadilah org yg paling selalu nasihat sy..sy berkawan dgn ramai org..tapi bukan dgn semua org sy berkongsi cerita..bila sy mula bercerita..itu tanda saya percaya.. Kindly tanx kepada kawan2 yg sentiasa concern dgn diri ini..

Doakan, agar sy jumpa kekuatan dalam diri sy.
Saya perlukan islah dan tajdid.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...