Saturday, August 18, 2012

Heading To Syawal , Selamat Hari Raya :)



Hye..Assalamualaikum ^^

Cantik kan baju Melayu ni ? haha. this is mine...tahun ni tetiba terasa nak pakai Gold..homaii, memang kacak pakai baju ni..tambah2 yang pakai pun kacak.. #eh

Mcm ne persiapan raya korang? Baju raya, seluar raya, spec raya, langsir raya, kereta raya, hp raya semua da beli kan ? hahah. Biasalah org Melayu raya..typical, semua tukar baru kan ..kan..

Alhamdulillah, hari yang dinanti nanti bakal tiba.. esok !

Ya Allah, x sabar nak sambut syawal dan dalam masa yang sama, mengharap dapat bertemu Ramadhan yg akan datang. InsyaAllah mudah-mudahan diizinkan Allah.

As my previous entry, sy ada menulis tentang "Jangan Jadi Hamba Ramadhan"  . Ingat lagi x ? Kalau x ingat boleh tekan link ni ---> (tekan)

So, Ramadhan berakhir x bermakna ibadat kita semua pun berakhir. Jangan lupa, Ramadhan cuma medan tarbiyah rohani dan jasmani setiap manusia..Jadi, setelah berakhirnya musim tarbiyah sepanjang sebulan, apa hasilnya? Hanya anda jugalah yg tahu hasil masing2..

Kalau orang menuai padi..sekarang ni musim kutip hasil.. ^^

Alhamdulillah, nak raya ni semua sepupu sepapat balik ke Kampung..adik beradik pulang ke rumah..anak buah sedara mara berkumpul..Ohhh inilah waktu yang ditunggu2.. Kumpul ramai2..gotong royong..masak2...kemas2 rumah..kan? Ukhwah tu..ukhwah! 

Saya pagi2 lagi lepas subuh dah berkemas kat rumah! Fuh, abes da bersih bilik bujang...Rak buku semua da kemas..langsir rumah semua dah tukar.. weiwwiitt.. kan bagus setiap bulan Raya..setiap bulan nampak berseri Rumah ! haha .. dan setiap bulan la mood rajin saya akan jadi luar biasa.HAHA.

Apa khabar orang kampung ? Sampaikan salam Saya utk semua keluarga awak awak tau. InsyaAllah kepada yang mengenali, sila lah datang rumah..pintu rumah sentiasa terbuka menerima kehadiran tetamu...okeng? siapa malu dia rugi..dapat 50 rgt sekali dtg! haha

Biasanya tiba pagi Syawal..saya mesti akan cari Ketupat dgn Kuah Kacang ! Ya Allah ! Favorite sepanjang zaman tu.. xmungkin dan x kan lepaskan peluang.. Mungkin ada orang lebih minat Lontong..but for me..kuah kacang sahaja dah cukup terbaik!! 

Last but not least, sepanjang saya aktifkan diri sebagai penulis blog..walaupun x femest macam Hilal Aysraf, Lyssa Faizureen, Aiman Azlan, or BenAshaari...tapi saya rasa seronok je menulis ni..nak jadi mcm diorang itu mustahil! haha.. Jadi mungkin ada penulisan2 saya yang menyinggung perasaan kawan2 semua..tambah2 kalau masuk bab Politik kan ! Mesti ada yang x puas hati..siapa lah saya utk memuaskan hati semua orang..jadi dengan rendah diri saya nak mohon maaf kepada semua bloggers,readers dan kawan2 yang rajin baca blog saya ni..Maaf zahir batin ok!

Saya nak ucapkan Selamat Hari Raya utk semua ! Semoga Selamat meraikan kemenangan kita semua di pagi Syawal..main mercun tu hati2..drive balik kampung pun hati2..makan pun hati2 ! haha..takut gelojoh sangat mati tercekik..nauzubillah..mintak jauh ^^  . Sama2 kita raikan Syawal ini dengan mensyukuri nikmat persaudaraan sesama Islam dan rezeki daripaNya yg melimpah ruah. 





1 comment:

Inspector Saahab said...

menarik :)
keep up writing :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...