Saturday, December 15, 2012

Tuhan, Aku Hamba Yang Keliru




Salam rindu aku hulurkan buat semua teman2, rakan2, dan sahabat2 yang sentiasa di sisi. Semoga semua sihat2 selalu.. terlalu lama rasenyer aku x jengah blog kesayangan ni.. Ya, kadang-kadang rasa nak menulis tu x de.. hidup yang terlalu sibuk dengan macam-macam perkara..Maaf lah kalau ada yang tertunggu tunggu aku update blog ni..sibuk sangat.. :(

3 bulan meninggalkan aku dalam dunia penuh trauma di bumi UKM ini.. alhamdulillah masih lagi diberi nikmat nyawa dan kehidupan sebagai hambaNya...terasa hina dan kerdil pulak diri ini berlegar-legar di ruang muka bumi milik Allah Azzawajalla.. siapa aku untuk rasai semua nikmat kehidupan ini ?

Ya...kalau tangan ini mampu bercakap kat muka bumi ini..nescaya aku akan lari ke serata bumi mencari tempat berselindung daripada menahan malu ditertawakan manusia..kalau kaki ini mampu bercakap akan segala langkah-langkah keburukan yang pernah aku lakukan...nescaya aku akan berlari mencari tempat yang tidak akan ada manusia langsung di situ... Semuanya kerana aku takutkan cercaan dan kejian manusia..tapi sejauh mana mampu aku berlari ? Mungkin dari utara ke selatan ?

Tapi aku lupaaa...tidak ada tempat di dunia ini yang Allah tidak tahu...larilah kemana sahaja...Allah jugalah yang akan menutup aib diriku...sepatutnya aku malu padaNya...sepatutnya aku takut akan azabNya...bukan takutkan manusia yang tidak pernah memberikan manfaat buat diri ini..arghhhh....bodohnya aku....

Tuhan...tolonglah aku...

Meskipun aku tidak layak mendapat pertolonganmu...namun aku sedar..aku tidak pernah ada apa2..berilah aku kekuatan...untuk bangkit dari kekeliruan hidup ini....

Mana perginya kekuatan yang kau campakkan dulu ? Hilang tah kemana...aku jadi hamba yang keliru dengan rentak tari duniawi ini..

Sungguh...aku hamba yang celaka....tersekat dalam kekeliruan berpanjangan...

Tuhan...tunjukkan aku jalan...teman pohon sokongan..hulurkan doa..buat perjalanan diri ini..




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...