Tuesday, January 29, 2013

Pembedahan Terakhir 3.0



Daripada Anas RA katanya, telah bersabda Rasulullah SAW, “Jika Allah menghendaki kebaikan bagi seseorang hambanya, disegerakan bagi hamba itu balasan sewaktu di dunia. Sebaliknya jika Allah menghendaki dengan hambanya keburukan ditangguh pembalasan itu supaya disempurnakannya di hari kiamat.

Alhamdulillah, Jumaat lepas ( 25 Januari 2013) telah selesai pembedahan ketiga dan insyaAllah itulah pembedahan terakhir. Berat telinga mendengar, berat lagi aku yang menggalas kesakitan. Ceh, peribahasa .

Yeaa, aku tahu mesti kawan2 terdekat semua dan penat dengar..aku ni asyik operate sajorh. Ya Allah, bukan ku pinta jadi begini. Sudah takdir illahi menentukan. :)



Sekarang sy sudah di rumah..berehat panjang sementara cuti semester ni. InsyaAllah, naik cuti sem ni pun masih belum baik lagi dan bakal meneruskan kehidupan kat sana dengan tongkat sakti kesayangan aku ni. Sudah 4 tahun saya bersahabat dgn tongkat ni. X sangka, sejak perkenalan kali pertama pada tahun 2009, saya terus bercinta dgn tongkat ni sehinggalah ke tahun 2013. Inilah namanya ketentuan Tuhan..segalanya bukan dalam bidang kuasa kita sebagai manusia yang lemahh .

Sejak 2009 jugalah aku terus bercerai talak satu dengan Rugby..bila lagi boleh kita bersama wahai Rugby tersayang ? Sudah 4 tahun aku menanggung sengsara kerinduan terhadapmu duhai bola rugby..masih bisakah aku meneruskan legasi kehebatan winger ini ? *masihhh berangannn* haha.

Sebenarnya operation kali ke-3 ni bukan sebab aku cedera 3 kali. Tapi sebab operation kali pertama aku gagal..so buat operation kali kedua..cuma ada 2 stage..So, kali ini adalah sambungan daripada operation kali kedua ( 6 bulan lepas) . Mujur Tuhan masih sayang, kerana diberikan Ilham utk doktor2 merawat kecederaan parah aku ni. Masih berpeluang lagi utk aku merasa nikmat kaki seperti anda anda semua.

As usual, HKL adalah tempat rasmi pembedahan aku.. ward sama, nurse yang jaga pun sama..apatah lagi Doktor yang da 4 tahun rawat aku pun masih sama.. sudah kenal dengan rapat kita semua ni..keluarga di HKL..secara x sengaja dibentuk :) *rahmat*

Tengok muka saya yang sedang peningg :



Ini sebelum masuk  bilik bedah..memang takut..walaupun ini kali ketiga..tapi macam2 boleh jadi..risau juga takut ada perkara2 pelik jadi..tapi alhamdulillah,semuanya berjalan lancar. Operation kali ni amik masa 7 jam. Fuh , memang lama. X tahu apa yang doktor repair lama lama tu. Sangat complicated...aku masuk bilik bedah tu pagi dalam pukul 11.30..dan keluar dah pukul 8.30 malam. Terperanjat jugak hati ini. Tapi sebab dah kene cucuk ubat bius..so x sedar apa2 dah la.

Lepas operation tu, pening kepala yang teramat amat..maklumlah, guna Morphine..setiap kali sakit aku tekan ubat morphine tu masuk terus dalam urat2 badan..Morphine bukan calang2 Dadah..tu memang PainKiller terbaik! Effect dia memang buat aku khayal..macam orang x betul bila cakap..malm tu memang muntah2..x de selera nak makan..memang mengantukk je amik Morphine ni..Ini amik secara Halal..ada sukatan daripada Doktor.. xtahulah aku macam mana Drug Addicts boleh survive amik Morphine ni illegaly..

Sepanjang kat sana, sempatlah aku beramah mesra dengan jiran2 baru.. iaitu pesakit2 tepi katil..yelah, duduk Ward 1st class..ada 4 katil je..memang perlulah berkenalan antara satu sama lain kan..xkan hidup nak sombong..ehh, x berkat hidup mcm tu. ! 

Terima kasih juga utk kawan2 yang datang menziarah aku kt HKL :




Yang sebelah kiri ni my freaking old frens merangkap Brothers..yang sebelah kanan ni adalah kawan2 ex-Kisas yang sekarang tgh cuti sem..terima kasih korang semua yang dtg ! Pakcik terharu nakkkk :D

Sekarang adalah masa utk saya beri tumpuan 200% utk pulihkan semula kaki saya seperti sedia kala. Doktor bagi amaran, dalam masa setahun jangan buat apa2 aktiviti lasak.. Follow schedule dan arahan yang Diorang sediakan..perghh~ maknanya, aku perlu berpuasa daripada jadi HyperActive la skarang ni..xpela, i will survive !! Nak kembali sihat macam dulu..insyaAllah.. 

Doakan kesihatan aku yea..doa kawan2 ni Allah pandang...orite..will see next sem at UKM guys..kalau sudi datanglah ke rumah..okey..jaga kaki baik2..main Rugy ke main bola ke main futsal ke semua perlu berhati hati..tersilap langkah, padah la jawabnya anak2 yea.. Till here. Gud bye :)


2 comments:

ezyra daniel said...

semoga cepat sembuh yaa :)

Qatrun nada said...

Operation ke? Akak xperasan pula kmu ada post kt twtr :O .moga cepat sembuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...