Sunday, February 3, 2013

2 Pasangan Batch 55 Kisas ! Amazing, Adorable. Barakallah :)



(Klik Pada Gambar Untuk Lebih Besar)

Bak kata orang, x kenal maka x cinta.. ayuh saya kenalkan pasangan ini kepada anda, supaya anda boleh bercinta dengan mereka.. hahaha..

Assalamualaikum, salam keamanan dan kebahgiaan saya hulurkan buat teman-teman pembaca sekalian. Hari ini saya rasa sangat eksaited untuk menulis blog.. Almaklumlah, ada berita tergempar Kisas Batch 55 Lagi ! Saya makin hari, makin makan hati duduk dalam kalangan Batch 55 ni..setiap tahun, ada je jemputan kahwin yang saya dapat.. masyaAllah..Impressing, Amazing !!

Rasa insecure...semua dah ada hala tuju masing2..setakat ni, total statistic yang rasmi saya dapat..sudah 4 orang rakan Batch 55 berjaya dengan cemerlangnya mendirikan masjid..kalau sebelum ni Pasangan Amir & Siraj menggegar pawagam, kemudian diikuti Amirah & Suami, alhamdulillah, semalam 2.2.2013 Pasangan Sufi & Najwa serta Aini & Iqbar pula selamat diijabkabulkan menjadi Raja Sehari.. Barakallah ! Ini lah nama dia Jodoh dan ketentuan Allah yang tidak ada sesiapa pun mampu melawan dan menolak.. Sudah tertulis di luh mahfuz bahawa sekian sekian tarikh, pasangan pasangan ini akan menjadi Suami & Isteri yang sah..maka, saya rasa turut terharu tatkala melihat kecomelan dua pasangan ini..dan menumpang bahagia..sekadar menumpang bahagia sahajalah kemampuan saya setakat ini memandangkan diri ini juga masih belum berpunyaa. eheemm *promote. hahaha.

Untuk entry kali ini, saya akan cerita secara General siapakah pasangan-pasangan bertuah ini, insyaAllah...akan ada entry seterusnya memandangkan dah lama x menulis Blog tentang kahwin2 ni..maka ada satu lagi entry yang boleh buat anda gelak guling2..Hati2..Twiiter menjadi sasaran !:)



Pasangan yang lengkap berbaju penggantin serba Pinky ini adalah pasangan Aini & Iqbar.. Puan Aini, apa khabar ? Harap awak bacalah ye blog ini supaya boleh sengih dengan abang sayang kat rumah ! haha. Untuk pengetahuan semua, dulu-dulu saya x kenal pun siapa Puan Aini ni..tapi saya tahulah serba serbi..masa di Kisas, beliau adalah a part of Alianz member..ditakdirkan Allah, dengan keputusan SPM yang baik, beliau berjaya terbang ke negara orang untuk terus menimba ilmu di sana..sekarang Puan Aini adalah pelajar di Saint-Petersburg State Marine Technical University, Russia. Hebat bukan ? Yeaa saya tahu hebat !

Oleh sebab beliau ini hebat, maka kehebatannya diteruskan lagi sehinggalah beliau membuat keputusan untuk berkahwin dengan cik abang sayang Encik Mohamad Iqbbar bin Zainal Azhar, yang belajar di  Politeknik Ungku Omar, Ipoh..course marine juga sama seperti isteri terchintaa.. Saya x sempat nak korek info2 tentang Encik Iqbbar ini, tapi insyaAllah saya yakin, beliau juga adalah insan yang hebat dan bertuah memandangkan berjaya menambat hati sekuntum bunga keluaran bumi waqafan.. Sedangkan saya pun belum tentu mampu nk dpt bunga2 bumi waqafan ini.. :D  *promotee

Alhamdulillah, dengan sekali lafaz, mereka sah menjadi pasangan suami Isteri yang sah.. Puan Aini kata, sekarang musim cuti Winter sekejap je..jadi beliau akan jemput kita semua ke suatu majlis yang belum diumumkan lagi tarikhnya..Walaubagaimanapun, melihat kegembiraan wajah penggantin ini, saya yakin rakan2 batch juga turut terhibur..biarpun dipisahkan Russia dan Malaysia, cinta tetap cinta, ia mampu meredah lautan bergelora kerana itulah hakikat Cinta..gittew.



Baiklah, pasangan Adorable serba Putih ini pula adalah pasangan Raja Sehari Sufi & Najwa . Ehemm. Pandai Sufi cari Isteri. hahaha. Alhamdulillah, tahniah Sufi dan isteri ! Bercerita tentang Sufi..dulu dulu saya ni bukanlah rakan yang 24/7 dengan Sufi.. maklumah, kami blok pun berlainan..kelas pun lain2.. Tapi, ade lah masa2 tertentu yang pernah dikongsikan bersama.. X sangka pulak, dalam diam-diam Sufi pasang strategi ! Habis tumbang Muslimin yang lain sebab Sufi dah buktikan dia berjaya jadi Muslimin pertama dalam Batch 55 yang mendirikan Masjid..hebat Sufi ni..xnak kalah..hehehe.

Kalau Aini daripada Rumah Ali, sebenarnya saudara Sufi ini juga datangnya daripada rumah Ali..masyaAllah nampaknya rumah Ali dah 3 orang dlm batch ini yang kahwin.. terbukti keunggulan Rumah Ali dalam pakej perkahwinan..saya tertanya tanya jugak.. KR Ali bila lagi ? ehemm mohon saudara Rauf buat statement terbuka nanti ya..anak buah semua dah pakat2 kahwin ni :)

Takdir Allah itu maha hebat ! Insan hebat ini sekarang masih lagi belajar di Faculty of Medicine Cairo University..insyaAllah bakal bergelar doktor x lama lagi..lulusan Mesir..memang pelik, dalam diam2 Sufi di Mesir, tiba2 ada berita Sufi nak kahwin dengan student Malaysia.. hehe.. Bila masa Sufi berkenalan ini ? Semua pasti tertanya tanya..tapi ini lah dia dikatakan Jodoh Allah beyond our expectation..

Bertemu di Muka Buku, Ku Jatuh Hati Padamu,
Bukan Xnak Mengaku, Tapi Aku Istikharah Dulu

Jadi adakah mereka berkenalan di Muka Buku ? haha. Sebenarnya, Sufi dan Najwa dah kenal lama..dulu2 sebelum Sufi ke Kisas, mereka pernah satu sekolah malah satu kelas.. Tapi pertemuan mereka itu sekadar utk seminggu sahaja..kemudian mereka pun berpisah ke sekolah yang lain..sobss...begitulah awal2 detik pertemuan mereka..Sebelum kisah muka buku bermula, mereka sudahpun berkenalan antara satu sama lain .. Jadi bagaimana pula cerita muka buku ? ahemm. haha.

Dalam ramai2 yang kita jumpa di luar, akhirnya cinta muka buku juga yang menjadi kenyataan .. Comel sungguh..Dengar cerita, Puan Najwa yg mula-mula add FB Sufi.. masa tu Sufi pun hati dah terpaut..ehemm..berdebar debar rasanya dapat friend request dari seorang insan cantik.. demi menjaga hati dan menolak sebarang gangguan yang x patut..maka, Sufi pun beristikharah lah demi mendapat jawapan..istikharah untuk accept friend request sahaja? Ini memang Amazing ! Hebat penangan Puan Najwa ni sampai Sufi kene buat solat istikharah :D

Alhamdulillah, rupa-rupanya inilah insan yang terpilih oleh Allah untuk mengenali antara satu sama keranaNya dan bersama juga keranaNya. Mabrukk  ! Lepas ni saya ingat semua orang pun pakat2 buat solat istikharah dulu sebelum accept friend request kat FB ke Twitter ke..mana tahu, silap haribulan, bertemu jodoh pulak..syukurr..siapa x nak kan.. hahaha...

Eh ehh..sekarang mari saya perkenalkan insan bertuah ini, Puan Nurfarhah Najwa bt Azman..tahniah Najwa kerana sekarang sudah layak dipanggil puan.. Saya harap ketika baca blog ini, Sufi dan Najwa sedang tersengih sengih menahan gelak..konon maluu..haha..maaf yea..sy cuma menulis blog..berita kebahgiaan, eloklah kita kongsikan buat dorongan kawan2 yang masih bujang..:)

Najwa ini bukan calang2 orang..hebat insan ini..beliau adalah bekas pelajar Maktab Rendah Sains Mara Lenggong, MRSM..dan sekarang masih lagi belajar di UiTM Kuala Pilah, Negeri Sembilan..amboii..daripada Mesir ke Kuala Pilah...jauh betul jarak benua ! Bagaimanapun, semalam, semuanya berjalan dengan baik, 2 benua berbeza kini bersatu menjadi Cinta yang sah..menjadi pasangan yang sah..menjadi suami isteri yang sah.. Sufi dan Najwa..semoga terus sweet..biarpun dipisah dgn benua yang berbeza..hadapilah PJJ (Percintaan Jarak Jauh ) ini dengan tenang..sy tau, korang mesti skype hari hari nanti. haha. *gurau Sufi

Begitulah kisahnya latar belakang 4 orang insan di atas...kesemuanya masih lagi belajar.. dalam usia 20 tahun masing2 dah memikul amanah sebagai pasangan suami isteri..Lepas ni kalau ada rezeki insyaAllah akan pegang amanah sebagai ayah dan ibu..

Walau apa pun cabaran yang mendatang, semoga terus kuat.. memang berkahwin semasa belajar ini bukan jalan yang mudah..apatah lagi dipisahkan 2 benua berbeza.. Sorang di Russia sorang di Malaysia, sorang di Mesir sorang di Malaysia, masyaAllah..ini hebat..kami sentiasa mendoakan kebahgiaan anda semua.. Kahwin di awal usia bukan faktor penghalang utk study.. teruskan perjuangan sebagai student..balik dgn segulung ijazah..buktikan anda memang insan yang hebat..supaya jadi contoh kepada kami2 yang lain ni..ehemm..mana lah tahu, tiba2 tergerak hati tahun depan nak announce saya kahwin jugak ke. cehh..tidakk la..masih belum nampak bayangan lagi...tapi saya yakin, dah dengar desas desus ada lagi yang x lama lagi insyaAllah bakal naik pelamin juga..xpe, Kisas Batch 55 ni memang pantas dalam segala hal..kenapalah aku masuk dalam Batch ni..takut jugak ketinggalan..haha..




Sekadar ini sahaja coretan blog utk kali ini. Salam rindu buat teman2 seperjuangan di Kisas dulu, maaf x dapat hadir sama ke Majlis semalam disebabkan faktor kesihatan yang x mengizinkan. Semoga kita bertemu di lain waktu.. Lepas ni kalau ada majlis lain, jangan lupa jemput.. dengan ada majlis2 macam ni lah kita dapat mengubat rindu, mengerat ukhwah dan menambah perencah keseronokan Batch 55.  Oritee. Bersama merangkul keunggulan :)





15 comments:

krolrijal said...

lepas ni aku plak..tunggu ye..lol :P

firdaus nazeri said...

mmg lambat la nk tunggu KR rumah Ali kahwin,si rauf tu...haha

Cik Prada said...

barakallah... haih, bila la nak kene kenan kat KR OMAR ni ekk...? batch 55 ni mantap gak bab kawen awal ni. hehe

Naim said...

Gitteww tangok! Aku tunggu kau tapi kau jgn lmbt sgt..aku nak kawin jugak..hahaha... Loll :P

Naim said...

haha..asal pulak? Rauf da jatuh hukum wajib kot! haha

Naim said...

itulah pasalnya...sy tunggu2 jugak giliran cik prada sebenarnya :p KR Omar xde calon agy..kot2 ada sila lah kenalkan...haha

Shameem said...

"Sedangkan saya pun belum tentu mampu nk dpt bunga2 bumi waqafan ini.. :D *promotee"

sapa kah?....hak3

Naim said...

rumah Thariq.. hahaha.. Statement berani...

.::nisa::. said...

pergh, mana kau korek semua2 ni? haha. naim kalau kau nak kawin, kau kena cari orang jauh2. PJJ ok. haha

Naim said...

kih3..mesti pelik, entah mana2 sumber aku korek info diorang kan..haha :D

aku x boleh weyh PJJ..pergh..x sanggupp..haha

pipitembam said...

sufi dgn najwa bukan kenal dekat fb lahh.hehe.dorg pernah 1 sekolah kejap ;)

Naim said...

oooo laaa yeke,,haha,, sekolah ape tu?

Anonymous said...

lawak tol..:)

Anonymous said...

awk bila lg ye???

Naim said...

next year..haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...