Friday, July 12, 2013

Dunia "Double Standard"




Dah lama ku pendam, ingin ku luah takut x sampai.

Dah lama ku simpan, ingin ku cerita takut disalah erti.


Kisah seorang pelajar Local University :)

Datang dari sebuah bumi bertuah, sekolahnya disegani ramai, rankingnya hebat, studentnya pandai lako..ahh, apa yang kurangnya dgn tempat ini ? ramai dah lahirnya profesional mahupun asatiz berjaya.

Lihat awan, kita lihat bulan yang sama ! bulan yang bulat menerangi semesta alam. Namun, kau berada jauh di Benua yang berbeza. Aku di sini, bumi Malaysia yang dari kecilku masih disini. oh aku anak Malaysia !

Kekadang hairan, mengapa yea kau di benua sana selalu sahaja mendapat tempat di mata murabbi..sedangkan kita semua melihat bulan yang sama, berada di bumi yang sama..cuma berbeza benua dan atartika.. ! - Double Standard

Ya benar manusia seperti kalian layak diberi lebih pandangan dan layanan karena kalian lebih hebat..jauh terbang merentas negara..membawa nama anak bumi bertuah ini..kalian kebanggaan murabbi.. ha ha ha.. aku juga bangga melihat kalian..apatah lagi pendidik.. namun x pernah dapat menghalang perasaan terguris isi hati karena aku pasti..cuma sebelah mata sahaja pandangan yang aku terima..walaupun terukir juga kejayaan di sini - Double Standard

Nama kalian dalam sebutan - sentiasa di bibir dan di hati, sedangkan di sini aku ibarat picisan yang entah ada atau tidak..wujud atau tidak ! ohh, sedih dan malang.. apakan daya, aku memang insan picisan..hanya kerana kurang membawa kebanggaan.. - Double Standard

Meskipun aku tetap bangga asalku dari bumi yang sama dgn kalian..namun, x mengapalah, biarlah masa menentukan hala tuju di hadapan..xkan pernah aku lupakan dunia Double Standard ini ! ha ha ha. InsyaAllah, aku juga punya cara sendiri..tak perlu lagi mengharap pada yang x sudi..kita punya cara sendiri.. kelak satu hari, yang pejam kan terbuka juga ...x mengapa hari ini menjadi picisan..mana tahu kelak membawa perubahan..




1 comment:

mieza said...

biase laa tu.. name pun dunia. double standard di mne2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...