Thursday, August 1, 2013

Alhamdulillah Rezeki Allah , Final Exam Result



The Sweat,
The Time,
The Devotion.
IT PAYS OFF !

Alhamdulillah, rasanya bukan sekali, bukan dua kali, bukan juga 3 kali jatuh.
Tapi berkali kali, dan aku percaya, pasti akan terjatuh lagi dan lagi,
tapi x mengapa, aku lali jatuh merebah bumi,
kerana dari situ aku belajar erti bangkit dan mengejar impian yang tinggi.


Sekali kau jatuh, kau belajar erti kehidupan yang x pernah senang utk jadi Senang !
Tapi sekali kau berada di atas, awas lah, kita tidak selamanya di atas.

Syukur alhamdulillah all praise to Allah ! Result final exam UKM dah keluar . Agak sedikit lambat entry ini ditulis, tapi ianya sekadar berkongsi pengalaman.

Terharu dan cukup gembira, aku cuma manusia picisan yang cuba menjadi terbaik dalam apa yang aku lakukan. Kerana aku sangat sedar, insan picisan cuma boleh terus berdiri sebagai hamba selagi berilmu. Keputusan exam yang lepas adalah rezeki yang di luar jangkaan, syukur mendapat Dean's List result , 3.67.

Memang gembira. Argh jangan jadi hipokrit kata x gembira. Ini adalah rezeki atas usaha dan keizinan Allah yang tahu menilai . Jauh juga di sudut hati berdoa agar ini bukan suatu istidraj utk aku. Semoga ini adalah kejayaan yang diredhai. Aminnn.

Apa yang penting terimalah setiap pemberian Allah ini dgn rasa syukur meskipun keputusan itu tidak bisa memuaskan hati kita. Ia pasti sebaik baik perancangan daripada Allah.

Aku ingat lagi masa di semester 1, aku adalah antara pelajar paling teruk keputusan exam. Rasa malu dan rendah diri dengan kawan2 lain. Semuanya cemerlang dan tinggi2 keputusan. Tapi syukur, itulah punca kenapa aku nekad untuk menebus kesilapan di sem 1. Usaha berterusan sejak dari awal miggu, perancangan rapi utk assignment, dan susun jadual sebaik mungkin. Sibuk dengan berdebat dan terpaksa ponteng kelas utk ke hospital buat aku lebih berjaga2 utk buat persediaan awal. Memang Sem 1 adalah musim mengenal kelemahan diri dan kesilapan dan Sem 2 musim menebus kesilapan.

Apa2 pun, masih ada 6 semester di bumi UKM ni. Siapa tahu apa yang akan berlaku di hadapan kita? Belajar Law ni bukan utk berbangga bangga kerana ianya adalah suatu amanah selepas kita keluar dalam dunia kerjaya. Memang Pointer hanya pada nama, yang penting adalah skills dan keikhlasan kita dalam menjadi pengamal undang2 pada masa akan datang.

InsyaAllah, buat yang membaca entry ini, doakan aku terus cemerlang . Sama2 kita mengejar impian kerana kita orang muda.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...