Sunday, August 11, 2013

Salam Lebaran Syawal 2013.



Selamat Hari Raya Aidilfitri
Minal Aidil Wal Faizin


Syawal kali ini pasti jauh berbeza dengan sebelum ini. Pagi Syawal kali ini tidak semeriah dan seriuh sebelum ini. Biasalah, umur meningkat dewasa, kehidupan mula berubah bila semua adik beradik sudah selamat membina rumah tangga sendiri. Semua telah mempunyai keluarga sendiri dan kini, cuma aku menjadi peneman buat bonda dan ayahanda tercinta di teratak indah ini.

Namun, pulang ke kampung pasti akan melenyapkan kesedihan di hari pertama Syawal ini. Meskipun atuk dan nenek dah bertahun pergi, namun, Kg Sungai Siput Melaka, tempat membesarnya emak dan abah pasti akan menjadi destinasi wajib berkumpulnya sedara mara utk sambutan aidilfitri ini.

Tahun ini buat pertama kalinya aku menjadi tangan yang memberi buat bonda dan ayahanda. Berusaha kerja di bulan Ramadhan semata mata nak cari duit supaya mampu bagi duit kat mak dan abah. Alhamdulillah hajat ni tercapai di pagi Syawal ! :)

Ramadhan telah berlalu, semoga kita bertemu kembali pada akan datang insyaAllah. Akhir kalam, jemput lah datang ke teratak indah ini, mohon maaf kepada semua yang mengenali diri ini. Mungkin banyak kesilapan dan kekasaran dalam bertutur kata, semoga kita menjadi saudara seislam yang diredhai.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...