Tuesday, March 11, 2014

Pray For MH370





MH370, tragedi yang begitu yang menggusarkan malahan menjadi tanda tanya tanpa jawapan. Ia berterusan menjadi misteri yang tak terjangkau pada akal cetek fikiran manusia seperti kita semua. Bawakanlah teknologi yang manusia agung-agungkan, adakah mampu menandingi kuasa Tuhan yang satu? Apa yang ghaib di mata kita, adalah nyata pada pandangan Allah. Apa yang misteri di mata kita, adalah realiti pada pandanganNya. Tidak ada yang tidak mampu dilihat, dan tidak ada yang tidak mampu dilakukan. He is Allah d Almighty ! Ya Malik, Tuhan Raja Sekalian Alam.

Saban hari, aku melintasi perpustakaan undang-undang akan mencari akhbar dan mengikuti berita semasa. Keputusannya masih sama, "we are still looking for it"

Sayu juga rasa hati, terfikir kalaulah yang di dalam kapal itu ahli keluarga aku, sungguh x tdor malam mengenangkan nasib mereka. Kering air mata memikirkan keadaan mereka. Entah hidup atau tidak, jauh dari pengetahuan kita.

Namun, benar kata Kapten Norudin, masyarakat hari ini terlalu taksub dengan teknologi, terlalu taksub dengan sains, namun kita lupa siapa pencipta teknologi ini. Simple quote " kita tidak takjub pada pencipta sains"

Sesetengah orang bertanya, is there any possibilities this issues is only a propaganda? Political games? Personally i dont agree to those people who simply says that this is a political propaganda or agenda.  Stop sharing any unimportant stuffs. Just keep pray for MH370!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...